در بازدید هیات عالی‌رتبه یک دانشگاه چینی از دانشگاه تهران بررسی شد

اعطای بورسیه تحصیلی متقابل در مقاطع تحصیلات تکمیلی

هیأت عالی‌رتبه دانشگاه یوننان چین به منظور گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی از دانشگاه تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، هیأت دانشگاه یوننان چین به سرپرستی دکتر ژانگ لی، عصر روز گذشته با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار برنامه‌های جاری مؤسسه کنفسیوس شامل تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورسیه تحصیلی متقابل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گسترش زبان فارسی و چینی با همکاری دو دانشگاه و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، برگزاری تورهای علمی و آموزشی، برگزاری سمینارهای مشترک تخصصی و فرهنگی مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

همچنین هیأت مزبور از دانشکده‌های زبان‌ها و ادبیات خارجی و مطالعات جهان بازدید کردند و با رؤسای دانشکده‌ها در زمینه انتشارات مقالات و همکاری‌های مشترک به تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه یوننان در جنوب غربی چین واقع است و در فهرست دانشگاه‌های برتر چین قرار دارد و از سال ۲۰۰۷ میلادی با دانشگاه تهران همکاری علمی و آموزشی خود را آغاز کرده است. همکاری‌های علمی هم اکنون بین دانشکده زبانها و ادبیات خارجی،‌ با این دانشگاه، در ارتباط با «مؤسسه کنفسیوس» که کار آموزش و توسعه زبان و فرهنگ چینی و نیز برگزاری آزمون زبان چینی را بر عهده دارد، برقرار است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95040117929
  • خبرنگار :