مدیرکل حمل و نقل خوزستان عنوان کرد:

بارانداز مرزی چذابه در وضعیت مناسبی قرار ندارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی تاکنون نسبت به نحوه مدیریت بارانداز مرزی چذابه و عدم واگذاری مدیریت این بارانداز به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اعتراضات زیادی کرده‌اند که این اعتراضات کاملاً درست است زیرا بارانداز مرزی چذابه در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حتی ما نیز نسبت به وضعیت بارانداز مرزی چذابه معترض هستیم.

مسعود مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود دو بخش در مرز چذابه اظهار کرد: در مرز چذابه یک پایانه مرزی و یک بارانداز مرزی وجود دارد که اکنون مدیریت پایانه مرزی چذابه بر عهده اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان است و به علت عدم حمل مستقیم کالا به عراق و بالعکس، در بازارچه مرزی چذابه یک بارانداز راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که وزارت کشور متولی تشکیلات باراندازهای مرزی است و فرماندارها مناطق مرزی مدیریت بارانداز مرزی مستقر در آن منطقه را بر عهده دارند، افزود: شهرداری بستان مدیریت بارانداز پایانه چذابه را بر عهده دارد و با وجود این‌که مدیریت باراندازهای مرزی جزو وظایف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نیست اما در زمان استاندار وقت، این مسئولیت به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان محول شد.

مصدقی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات استاندار قبلی، مدیریت بارانداز مرزی چذابه باید به اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان واگذار می‌شد اما این مسئولیت را هیج نهادی و فردی به ما محول نکرد. با وجود این‌که در تمام جلسات در حوزه معاونت عمرانی و ... به دلیل ضعف شهرداری بستان در مدیریت بارانداز این پایانه مرزی، ده‌ها مصوبه مبنی بر واگذاری مدیریت این بارانداز به ما به تصویب رسیده اما هنوز این مصوبات اجرایی نشده‌اند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز به علت نداشتن قدرت اجرایی و امکان‌ناپذیر بودن اعمال زور و اجبار قادر به گرفتن این مسئولیت نیست.

وی با اشاره به مکاتبات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با فرمانداری دشت‌آزادگان و معاونت امنیتی استانداری در خصوص اجرای مصوبه واگذاری بارانداز مرزی چذابه به این اداره کل تاکید کرد: این مکاتبات به هیچ نتیجه‌ای منتهی نشد و مصوبات متعدد در این زمینه فقط در حد حرف بوده‌اند.

مصدقی با اشاره به اعتراضات رانندگان کامیون‌ها به وضعیت بهداشتی و نبود امکانت استراحتگاهی، سرویس بهداشتی و نمازخانه در بارانداز مرزی چذابه گفت: در صورت استمرار مدیریت این بارانداز توسط شهرداری بستان وضعیت کنونی بارانداز مرزی چذابه دچار هیچ تغییری نمی‌شود و هم‌چنان خدمات نامطلوبی ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که دخالت در مدیریت بارانداز مرزی چذابه جزو ماموریت‌های کاری اداره حمل ونقل و پایانه‌های استان نیست، ما مدیریت این بارانداز را پذیرفتیم و حتی شیوه‌نامه مدیریتی خود را برای بارانداز مرزی چذابه ارائه کردیم اما فقط برای واگذاری مدیریت این بارانداز از شهرستان بستان به این اداره کل مصوبات متعددی صادر می‌کنند و از این بابت به ما فشار هم می‌آورند اما هیچ فردی واگذاری این مدیریت را انجام نمی‌دهد.

مصدقی تصریح کرد: شهرداری بستان روزانه حدود 60 یا 70 میلیون تومان از بارانداز مرزی چذابه درآمد کسب می‌کند و اصلاً اجازه ورود اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها را به بحث مدیریت این پایانه نمی‌دهد. نمی‌دانم چه نهادی پشت شهرداری است اما بالاترین مقام اجرایی استان استانداری است و اگر استانداری مصوبه‌ای دارد باید خود، آن مصوبه را به اجرا بگذارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۰۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95040117539
  • خبرنگار :