اظهارات مخالفان طرح دوفوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد

مخالفان طرح دو فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد معتقدند که علیرغم اهمیت این موضوع باید این طرح به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و رسیدگی به آن در قالب دو فوریتی تنها باعث در نظر گرفتن موارد مهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری به عنوان مخالف دو فوریتی این طرح در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مجلس  و دولت به موضوع دریافتی های نامتعارف  حساسیت نشان دادند و بر این اساس دولت اقداماتی را شروع کرد و مجلس نیز اقداماتی را ا نجام داد.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه قانون نویسی برای این موضوع باید با مشارکت نخبگان و نمایندگانی از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در کمیسیون تخصصی انجام شود بررسی این طرح به صورت دو فوریت باعث می‌شود که کیفیت فدای سرعت شود حال اینکه باید تمام زوایا و جوانب این قانون را بررسی کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به طرح دیگر کمیسیون اصل 90 با مشارکت مرکز پژوهش‌ها برای شفافیت حقوق مدیران گفت: این طرح‌ها قابل تقدیر است اما باید در نظر گرفت که دولت نیز اقداماتی را انجام داده است و به نظر می‌رسد بهتر است این اصل با طرح کمیسیون اصل 90 و همکاری دولت ادغام شده و مورد بررسی قرار گیرد چون تجربه نشان داده قوانینی که با دو فوریت به تصویب رسیده در مرحله اجرا مشکلاتی داشته و باعث سواستفاده از قانون شده است.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار نیز به عنوان یکی دیگر از مخالفان دو فوریت گفت:‌ طبق فرموده رهبری باید قوانین مصوب، جامع، کامل باشد و  نیازی به تغییر در آن نداشته باشد حال که در این طرح معاونت قوانین ایراداتی گرفته که ناظر بر مغایرت این طرح با تنقیح این طرح است.

وی با بیان اینکه ابهامات زیادی در این طرح در مورد پرداخت‌های خاص و فوق العاده وجود دارد گفت: طرحی را در این رابطه آماده کرده است هم‌چنین شورای پول و اعتبار نیز بخش‌نامه‌ای برای پرداختی‌ها تصویب کرد که جلوی بسیاری از پرداختی های مازاد را می گیرد پس نباید در این موضوع برخورد احساسی باشد و باید تلاش کرد تا قانون جامعی تصویب شود. هم‌چنین دولت نیز لایحه ای در این رابطه آماده کرده است.

 به گزارش ایسنا  در نهایت نمایندگان با بررسی این  طرح به صورت یک فوریتی موافقیت کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040115517
  • خبرنگار : 71234