به گزارش ایسنا، حسن فدایی در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال 92 نیز کمتر از 50 کیلومتر بود.
وی با اشاره به اینکه میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه وبویراحمد در پس از انقلاب و پیش از فعالیت دولت یازدهم سالانه کمتر از یک ونیم کیلومتر بود، بیان کرد: حدود 50کیلومتر از طول بزرگراه موجود در سطح استان ظرف سه سال گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و طرح های در دست اجرا میانگین ساخت بزرگراه تا پایان امسال به حدود 126 و تا اواخر سال 96 باید به بیش از 155 کیلومتر برسد.
فدایی تصریح کرد: میانگین اعتبار مورد نیاز برای ساخت هرکیلومتر بزرگراه در این استان با توجه به کوهستانی و توپوگرافی خاص منطقه افزون بر دو میلیارد و 500میلیون تومان است.
وی میزان برآورد نیاز استان به ساخت بزرگراه را بیش از 740 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل و بهسازی 20کیلومتر ورودی 17شهر استان این مهم تحقق خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: طول راه های اصلی این استان کهگیلویه وبویراحمد 504 کیلومتر، راههای فرعی 990کیلومتر و راه های روستایی 4530کیلومتر است.
فدایی تاکید کرد: شاخص برخورداری آسفالت راه های روستایی در استان حدود 20درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
وی ادامه داد: هم اکنون از مجموع 4530کیلومتر راه روستایی در استان 2088 کیلومتر آن آسفالت شده که تا پایان امسال به حدود 2348 کیلومتر خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: پیش بینی می شود میزان آسفالت راه های روستایی استان تا اواخر سال 96 نیز به 2548 کیلومتر برسد.
فدایی اضافه کرد: این در حالی است که مجموع آسفالت راه های روستایی تا سال 92 حدود 1804 کیلومتر بود.
انتهای پیام