توسعه همکاری ایران و فرانسه در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی نفت

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه بین‌المللی "IFP" فرانسه طی برگزاری مراسمی توافقنامه همکاری امضاء می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگاه صنعت نفت و گروه بین‌المللی "IFP Energies nouvelles " فردا سه‌شنبه 29 تیر ماه با حضور دکتر کاتوزیان رییس پژوهشگاه و حسـین دیدیر (Didier Houssin) مدیر عامـل گروهIFP  فرانسه توافق‌نامه همکاری امضاء خواهند کرد.

این توافق‌نامه همکاری در 8 موضوع فناورانه شامل حوزه‌های مختلف بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست است.

همکاری طرف‌های ایرانی و فرانسوی در حوزه‌های ازدیاد برداشت، تبدیلات گازی و شیرین‌سازی گاز طبیعی، روش‌های پیشرفته زمین‌شناسی، خوردگی، حفاظت از محیط زیست، کنترل و پایش میادین بالغ و برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه در قالب اولین مرکز مشترک تخصصی آموزشی  " IFP-RIPI " متمرکز است.

در این مراسم، دنیل چمپلن (Daniel Champlon) رییس بخش بین‌الملل گروه IFP و نماینده "Beicip FranLab" مدیر عامل گروه IFP را همراهی می‌کنند.

بر اساس مذاکرات و توافقی که پژوهشگاه با این موسسه معتبر نفتی فرانسوی انجام داده، قرار است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تاکنون توافق اولیه درباره نحوه همکاری های دوجانبه حاصل شده است.

آی اف پی فرانسه یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی صنعت نفت فرانسه با قدمت بیش از 60 سال سابقه پژوهشی است که دارای مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های اقماری است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95040111668
  • خبرنگار : 30057