این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با ایسنا گفت: برخی قطعهسازان داخلی خارج از کشور قطعات بیکیفیت تولید کردند و به اسم قطعه با کیفیت داخلی به خورد خودروسازان دادند.
وی با بیان اینکه نگاه برخی مدیران اجرایی به کارخانجات خودروسازی نگاه سیاسی است نه نگاه اقتصادی، اظهار کرد: برای ایجاد رقابت بین سایپا و ایرانخودرو هیچ یک از این دو شرکت نباید سهامدار یکدیگر باشند، تا انحصار وجود دارد رقابت در صنعت خودروسازی به وجود نمیآید.
قاضیپور در عین حال خواستار ارائه گزارش عملکرد تعرفه واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: انحصاری بودن صنعت خودرویی کشور مانع از بهبود کیفیت تولیدات، کاهش قیمتها و ارتقاء خدمات پس از فروش بوده است. به جای آنکه هزینههای زاید و مازاد را تعدیل کنند، شرکتهای زیانده را منحل کنند، سود وام خرید را صفر کنند، نقدینگی را بیشتر کنند، هزینههایشان را به مشتریان تحمیل میکنند، مجموعه این اتفاقات موجب افزایش شکایتها از کارخانجات خودروسازی شده است.
وی پیشنهاد داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودروسازی طرح جامع خصوصیسازی بنویسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار رعایت اصل سه قانون اساسی توسط دولت شد و افزود: با تولید خودروهای لوکس در کارخانجات خودروسازی مخالف نیستم اما همزمان با آن باید برای کارگران و اقشار حقوقبگیر نیز خودروی ارزان قیمت و با کیفیت تولید شود. رشد نجومی قیمت پراید از 5 به 17 میلیون تومان پیوست فرهنگی بدی از خود به جا گذاشت و تبعات اجتماعی نامبارکی به وجود آورد.
انتهای پیام