به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، «مریم قهرمانی صارم» اظهار کرد: روزانه 1000 تن آسفالت در کرج تولید میشود و این توانایی در شهر وجود دارد که از آسفالت تولیدی برای اصلاح معابر و آسفالت خیابانهایی که از وضعیت نامناسبی رنج میبرند، استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: گاه شاهد وضعیت بد آسفالت خیابانها حتی در معابر اصلی هستیم و این امر آسیبها و مخاطرات بسیاری را برای خودروها و رهگذران به همراه دارد.
به گفته قهرمانی، شهری که خود تولیدکننده آسفالت است نباید دچار چنین وضعیتی در معابر باشد و این لزوم دقت و توجه مسئولان امر را بیشتر میکند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه چالهها و دستاندازهای ناشی از نامناسب بودن آسفالت معابر گاه بسیار بارز و بزرگ است، گفت: در موارد متعددی، شهروندان هنگام عبور از خیابان ناگهان در چاله یا پستی بلندیهایی که در آسفالت خیابانها وجود دارد گیر کرده و احتمال سقوط آنها در محل عبور خودروها وجود دارد که این مسأله خطرات بسیاری را برای رانندگان و عابران به همراه دارد.
قهرمانی، همچنین از تولید آسفالت پلیمری در این کلانشهر خبر داد و گفت: در آیندهای نزدیک زیرساختهای تولید این نوع آسفالت در کرج مهیا میشود.
وی با اشاره به اینکه میتوانیم از تولیدات کارخانه آسفالت نیازهای شهرستانهای اقماری را تأمین کنیم، خاطرنشان کرد: میتوانیم با استفاده از تکنولوژیهای روز به تولید آسفالت با کیفیتتری اقدام کنیم.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه هر سال برای راهسازی و ترمیم آسفالتهای ترک خورده و فرسوده هزینه هنگفتی صرف میشود، گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه آسفالت، قیر و ترکیباتی مشابه از نفت استخراج میشوند، میتوان با افزودن مواد پلیمری جلوی ترک خوردن و فرسودگی آسفالتها را گرفت.
وی با تأکید بر اینکه استفاده و اجرای صحیح آسفالت سرد پلیمری، هزینههای گزاف و کلان نگهداری و ترمیم جادهها و خیابانها را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد، خاطرنشان کرد: استفاده از آسفالت پلیمری علاوهبر چند برابر شدن عمر روکش آسفالت خیابانها و جادهها، مشکل روکش آسفالت پلهای فلزی را نیز برطرف خواهد کرد.
قهرمانی ادامه داد: مقاومت بالای این نوع آسفالت در درجه حرارت ۹۰ درجه بالای صفر مانع از جمعشدگی می شود و با دارا بودن اصطکاک بالا در هوای بارانی، لغزندگی ایجاد نمیکند و از این نظر نیز امنیت بالایی را برای خودروها فراهم میکند.
وی با اشاره به اینکه ضخامت آسفالت پلیمری حدود ۱.۵سانتیمتر است، گفت: بهعلت عمر مصرف بیشتری که آسفالت پلیمری نسبت به آسفالت گرم دارد برای استفاده در سطح شهر به صرفه است.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج یادآورشد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در جلسهای که با رئیس سازمان عمران شهرداری کرج برگزار شد، بهزودی تولید آسفالت پلیمری در کارخانه آسفالت کرج انجام میشود.
انتهای پیام