فینالیست‌های جوایز فیلم لوکس معرفی شدند

نامزدهای نهایی جوایز فیلم لوکس در جریان برگزاری جشنواره فیلم کارلووی‌واری معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، 10 فیلم به عنوان فینالیست‌های دهمین دوره جوایز فیلم لوکس که از سوی پارلمان اروپا برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

فیلم‌های «چشمانم را که بازمی‌کنم» به کارگردانی «لیلا بوزید» (فرانسه، تونس، بلژیک، امارات)، «یک داستان عاشقانه سوری» ساخته «شین مک‌آلیستر» (انگلیس)، «نامه‌هایی از جنگ» به کارگردانی «ایوو فریرا» (پرتغال)، «یک جنگ» از «توبیاس ویندهولم» (دانمارک)، «چیزهایی که می‌آید» ساخته «میا هنسن لاو» (فرانسه، آلمان)، «شبیه دیوانه» ساخته «پائولو ویرزی» (ایتالیا، فرانسه)، «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» به کارگردانی «کلود باراس» (سوئیس، فرانسه)، «سیرانوادا» از «کریس پویو» (رومانی، فرانسه)، «سان تَن» به کارگردانی «آرگریس پاپادیمیتروپولوس» (آلمان، گرجستان) و «تونی اردمان» ساخته «مارن اِده» (آلمان، اتریس، رومانی) 10 فیلمی هستند که به عنوان فینالیست‌های این جایزه سینمایی معرفی شده‌اند.

علاوه بر فیلم «تونی اردمن» که نامزد نخل طلای جشنواره کن بود و در نهایت جایزه هیئت داوران فیپرشی جشنواره را از آن خود کرد، سه فیلم «شبیه دیوانه»، «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» و «سیرانوادا» نیز اولین بار در جشنواره کن امسال رونمایی شدند.

همچنین دو فیلم «چشمانم را که بازمی‌کنم» و «یک جنگ» نمایش آغازین خود را در جشنواره ونیز تجربه کردند و فیلم‌های «نامه‌هایی از جنگ» و «چیزهایی که می‌آید» نیز از جشنواره برلین نامزد این جایزه سینمایی شده‌اند.

از میان این 10 فیلم، سه فیلم به عنوان نامزدهای نهایی جایزه لوکس معرفی خواهند شد و طی «روزهای فیلم لوکس» از اکتبر تا دسامبر 2016 به 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا و در 28 کشور به نمایش گذاشته می‌شوند و در نهایت بهترین فیلم با آرای مخاطبان انتخاب می‌شود.

سال گذشته فیلم «موستانگ» (اسب وحشی) محصول مشترک فرانسه-ترکیه ساخته «دنیز غمزه ازغوان» جایزه بهترین فیلم جوایز لوکس پارلمان اروپا را کسب کرد.

جایزه فیلم «لوکس» پارلمان اروپا به ارزش 130 هزار دلار از سال 2007 برای تقدیر از بهترین فیلم که تنوع فرهنگی و ارزش‌های اروپا را به‌تصویر کشیده باشد، راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95040108362
  • خبرنگار : 71454