کلینتون و ترامپ به دنبال چه کاندیداهایی برای معاونت رئیس جمهور هستند؟

بر اساس گفته منابع نزدیک به کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا، دونالد ترامپ در بررسی کاندیداهای خود برای معاونت ریاست جمهوری کسی را می‌خواهد که چیزی که او فاقد آن است یعنی تجربه سیاسی، داشته باشد و کلینتون نیز در بررسی کاندیداهای معاونت ریاست جمهوری اولویت خود را بر مساله تنوع جنسیتی و نژادی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با این حال هیلاری کلینتون به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب وی از حزب جمهوریخواه در حال پیشبرد فرآیندهایی برای گزینش کاندیداهای معاونت ریاست جمهوری هستند که به طرز شگفت‌انگیزی مشابهند.

آنها در این فرآیند به وکلای برجسته در واشنگتن برای بررسی سوابق کاندیداهای اصلی متکی بوده‌اند و در عین حال راهنمایی‌های یک حلقه کوچک از مشاوران مورد اعتماد و همچنین اعضای خانواده خود را جویا شده و همچنین دورنماهای مربوط به سازگاری شخصیتی میان رئیس جمهور و فردی که معاونش می شود را نیز در نظر گرفته‌اند.

ترامپ که به عنوان یک تاجر ثروتمند تاکنون هرگز سابقه کار سیاسی نداشته در حال بررسی تعدادی از کهنه کاران سیاسی برای معاونت ریاست جمهوری است.

به گفته افراد مطلع، ترامپ در این فرآیند بررسی به طور جدی نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی، جف سشنز، سناتور ایالات آلاباما و مایک پنس، فرماندار ایالت ایندیانا را برای معاون رئیس جمهور در نظر گرفته است.

ترامپ روز پنجشنبه گفت: ما در حال بررسی تعداد زیادی از نامزدهای خوب هستیم و ما علاقه زیادی به کسانی داریم که می‌خواهند مناصب بالای خود را رها کرده و این کار را انجام دهند. با این حال نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه به نظر میرسد که کمتر نگران مساله تنوع در کابینه خود است.

رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی وی علنا گفته که ترامپ در انتخاب معاون رئیس جمهور علاقه‌ای به انتخاب یک زن یا فردی از اقلیت ها برای خوشایند یک بخش خاص از رای دهندگان ندارد. این در حالی است که کاندیداهای تایید شده برای معاونت ریاست جمهوری ترامپ همگی مردان سفید پوست بالای 50 سال هستند.

بااین حال هیلاری کلینتون گفته خواهان معاونی است که آمادگی خوبی برای رسیدن به ریاست جمهوری داشته باشد. اما دموکرات‌ها می‌گویند او همچنین به مساله تنوع نیز در انتخاب معاون رئیس جمهور اولویت داده و در حال بررسی کاندیداهایی از میان زنان، سیاهپوستان و لاتین تبارها است.

این اقدام وی ظاهرا در راستای جلب بلوکهای رای دهندگانی که دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به آنها نیاز دارند انجام می‌شود.

گفته شده که کاندیداهای اصلی معاونت هیلاری کلینتون در ریاست جمهوری عبارتند از: الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست و یکی از برجسته‌ترین قانونگذاران زن در آمریکا، جولیان کاسترو وزیر توسعه شهری و مسکن آمریکا که یک سیاستمدار لاتین تبار 41 ساله است و همچنین تیم کینه سناتور ایالت ویرجینیا.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که کوری بوکر، سناتور ایالت نیوجرسی که یکی از دو سناتور سیاهپوست آمریکا است نیز به عنوان یکی از کاندیداهای معاونت ریاست جمهوری از سوی کلینتون در نظر گرفته شده است.

این چندان سابقه نداشته که کاندیدای معاونت رئیس جمهور باعث تغییر چشمگیر در مسیر رقابت یک نامزد ریاست جمهوری در آمریکا شوند با این حال این انتخاب یکی از مهمترین تصمیم‌های پیش روی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و کاندیدای انتخاب شده از سوی آنها بازتاب اولویت‌ها و ارزش‌های آنها خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040106706
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها