حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد حسینیکیا در گفتوگو با ایسنا گفت: علت بالا بودن قیمت خودرو در ایران، سرمایهای بودن این کالاست.
نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: این در حالی است که عمر مفید خودرو در کشورهای توسعه یافته پنج سال است و با وجودی که این خودروها هنوز قابلیت پیمایش دارند، از رده خارج شده و هر شهروندی که بخواهد خودروی با عمر بیشتر از پنج سال را نگهداری کند عوارض و مالیات سنگینی باید بپردازد.
وی با انتقاد به عملکرد شورای سیاستگذاری خودرو و بیتوجهی به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودرو، گفت: این شورای سیاستگذاری باید علاوه بر منافع خودروسازان به حقوق مصرفکنندگان از حیث کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش توجه جدی داشته باشد. تولید خودروهای با فناوری روز و قیمتگذاری براساس توان اقتصادی طبقات متوسط جامعه خواسته بر حق مشتریان است. قیمت و کیفیت خودروهای ایرانی متناسب با استانداردهای بینالمللی و قدرت خرید جامعه نیست.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروسازان ایرانی داد و افزود: عملکرد صنعت خودروسازی کشور به زودی از ابعاد مختلف در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت؛ به نحوی که ارائه خدمات استاندارد جایگزین نگاه سرمایهای به این صنعت پر مصرف شود. اگر بتوانیم این تغییر رویکرد را در صنعت خوردسازی نهادینه کنیم هم اولویتهای زیرساخت صنعت تغییر میکند و هم ارائه خدمات به مشتریان بهبود معناداری پیدا میکند.
حجتالاسلام حسینیکیا پیشبینی تسهیلات قانونی و بانکی برای خودروسازان، کاهش مالیات کارگران کارخانجات خودروسازی و حمایت جدی دولت از صنعت خودرویی کشور را از جمله راهکارهایی برشمرد که همزمان با تولید استاندار و قابل رقابت با خودروهای وارداتی باید به اجرا درآید تا بستر تغییر نگاه از «سرمایهای» به «خدماتی» در صنعت خودرویی کشور به واقع اجرایی شود.
انتهای پیام