رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

آماری از تورهای لغو شده به مقصد ترکیه وجود ندارد

«آمار دقیق و منظمی از تورهای لغو شده به مقصد ترکیه نداریم، اما در شرایطی که اکنون استانبول دارد، توقف و تغییر در برنامه‌ی برخی تورها برای چند روز، طبیعی است.»

محمدحسن کرمانی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به ایسنا گفت:‌ با آن‌که فرودگاه آتاتورک از صبح امروز (چهارشنبه) اعلام وضع عادی کرده، اما با توجه به طبیعت انسان‌ها باید در انتظار اُفت حرکت در مسافرت‌های این مقصد بود که البته این جریان در تورهای ایران به مقصد این کشور هنوز مشهود نشده که بتوان درباره‌ی انعکاس آن صحبت کرد، مخصوصا آن‌که جریان پروازها در فرودگاه «صبیحه گوکچن» در سمت دیگر استانبول، عادی بوده است.

وی سپس بیان کرد: ‌ما امیدواریم شرایط در ترکیه زودتر عادی شود، چون علاقه‌مندیم کشور همسایه امن باشد و آشوب‌های آن به ایران سرایت نکند.

کرمانی در ادامه درباره اُفت قیمت برخی تورها بلافاصله بعد از انفجار فرودگاه استانبول، اظهار کرد: دو عامل روی قیمت تورهای ترکیه اثر گذاشته، نخست آن‌که تعدادی از آژانس‌های مسافرتی به مراکز خدماتی در آن کشور تعهداتی دارند و این حوادث که کاهش مسافر را در پی دارد، سبب ضرر مالی می‌شود و آن‌ها سعی می‌کنند با تغییر قیمت بخشی از این زیان را جبران کنند. از سوی دیگر هتل‌های ترکیه در قیمت‌ها تغییراتی اعمال کرده‌اند که این دو عامل نرخ این محصول تحت تاثیر قرار داده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران افزود: شنیده‌ام برخی هتل‌های این کشور تا ۴۰ درصد قیمت را پایین آورده‌اند که این انعطاف، تابع  بازار آزاد ترکیه است و فکر نمی‌کنم به حوادث فرودگاه آتاتورک ارتباطی داشته باشد، چون آن‌ها به این سرعت عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، این یک سیاست فروش است که جزو خصوصیات بازار ترکیه به حساب می‌آید و در شرایط موجود تصمیم عاقلانه‌ای است.

در حمله مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول که سه‌شنبه شب گذشته رخ داد، ۳۶ تن کشته و نزدیک به ۱۵۰ تن زخمی شدند. طبق اعلام استانداری استانبول به سرکنسولگری ایران، "سه نفر ایرانی در حادثه فرودگاه آتاتورک مجروح و یک نفر ایرانی دیگر کشته شده است."

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95040105274
  • خبرنگار : 71021