درخواست همسر شهید «رهبر»

برادر شهید رهبرگفت: گزارش‌های این شهید بزرگوار آنقدر حساس و واکنش برانگیز بود که صدام در یکی از مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که ما باید این بلبل ایران را اسیر کنیم.

به گزارش ایسنا، دومین برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه امروز هشتم تیرماه با حضور اعضای فرهنگسرای رسانه در منزل شهید غلامرضا رهبر انجام شد. در این دیدار فریبا انصاری‌پور همسر این شهید گفت:اگرچه همسرم سهم بزرگی در ثبت و به تصویرکشیدن مهمترین لحظات و حوادث جنگ دارد، اما همانند زمان حیاتش، غریب و مظلوم است و نسل امروز شناختی از این شهید ندارند.

وی ادامه داد:  همسرم در امتحان استانی گویندگی نفر اول شده و برای خبرنگاری و گویندگی در رادیو نفت آبادان دعوت به همکاری شد. در همین حال در شهریور 59 که جنگ شروع شده، شهید رهبر بلافاصله به رادیو می‌آید و اعلام می‌کند که : «جنگ با تمام ابعادش شروع شده است». همسرم را در آبادان اسوه می‌دانستند و موجب ایستادگی و مقاومت بسیاری از مردم در این شهر بود. بعد از شهادتشان متوجه شدیم این شهید بزرگوار به دیدار خانواده‌های باقی مانده در آبادان می‌رفته و به آنها کمک می‌کرده و جویای احوال شان بوده است.


همسر این شهید یادآور شد: غلامرضا خودش به من می‌گفت که در اوایل جوانی چندان زمینه مذهبی‌اش قوی نبوده و در هنگام سربازی و آشنایی با حضرت امام(ره) با اسلام آنطور که باید، آشنا می شوند. به همین دلیل حیات معنوی خود را مدیون انقلاب می‌دانست و نسبت به آن احساس ادای دین می‌کرد و حاضر به جانفشانی و ایثار در راه انقلاب بود.او اهل مطالعه بود، روحیه پرسشگری داشت، بی وقفه کار و تلاش می‌کرد و مهربانی و خوش اخلاقبود. معنای بسیاری از صحبت‌های شهید را ما سال‌ها بعد متوجه شدیم. صحبت‌هایی مانند این که «مومن همواره باید شک کند» یا این که «جبهه خان نعمت ما هست».


وی ادامه داد: ما با وجود چنین الگوهای حقیقی نیازی به الگوسازی نداریم و به همین منظور درخواست داریم ابعاد زندگی این شهید بزرگوار مطرح شود و در قالب فیلمی به تصویر کشیده شده و در صورت امکان روزی را به نام این شهید نامگذاری شود. پیش از این مستندی در مورد این شهید ساخته شده که به نظرمان مستند مناسبی نبوده و نتوانسته بیانگر حقایق و ابعاد شخصیتی این شهید باشد.


در بخش دیگر این دیدار برادر شهید رهبرگفت: گزارش‌های این شهید بزرگوار آنقدر حساس و واکنش برانگیز بود که صدام در یکی از مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که ما باید این بلبل ایران را اسیر کنیم. اولین خبرهای حوادث جنگ را همیشه شهید رهبر مخابره می‌کرد.


در ادامه ذکریا هاشمی مشاور سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی هم در این دیدار با بیان این مطلب که گرامیداشت شهدای رسانه تمرکز بر رسالت حقیقی رسانه است، گفت: صبر شما خانواده شهدا بسیار با شکوه و عظمت است و این مقامی هست که خداوند به شما بزرگواران عطافرموده است. ما با صدای شهید رهبر زندگی کردیم و وقتی که این صدا در دوران جنگ می شنیدیم، یقین داشتیم که خبر قطعی و نهایی است. روحیه امروز شهدای رسانه‌ای مانند شهید ارغوانی به عنوان شهدای مدافع حرم، مرحون شهدای خبرنگار دوران هشت سال دفاع از جمله شهید غلامرضا رهبر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95040104659
  • خبرنگار : 71451

برچسب‌ها