اف بی آی: مهاجم اورلاندو توقف بمباران عراق و سوریه را خواستار شده بود

بخشی از متن ویرایش‌ شده مکالمه عامل حمله مرگبار به کلوب همجنس‌گرایان در شهر اورلاندوی فلوریدا از سوی اف بی آی منتشر شده و نشان می‌دهد که فرد مهاجم به بستن جلیقه انفجاری به گروگان‌ها تهدید کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «عمر متین» مهاجم 29 ساله به کلوب پالس بود که طبق گزارش اف بی آی ظاهرا گفته بود که بیرون از این کلوب هم یک بمب در خودرو جاسازی کرده است.

در این متن سانسور شده عمر متین آمده است: «اگر کار احمقانه‌ای انجام دهید، آن را منفجر می‌کنم. در روزهای آتی شاهد اقدامات این سبکی بیشتری خواهید بود.» با این حال هیچگونه مواد انفجاری و یا جلیقه در محل حمله یافت نشد. عمر متین که اصالتا افغان است، خود را «سرباز داعش» معرفی کرد و در زمان مکالمه با مذاکره‌کننده پلیس به او گفت که آمریکا باید بمباران عراق و سوریه را متوقف کند.

در تماس تلفنی عمر متین با فوریت‌های پلیسی 911 که حدودا 50 ثانیه است، آمده است: «من با ابوبکر البغدادی،‌ خلیفه داعش اعلام بیعت می‌کنم. خداوند حافظ او باشد.»

سخنگوی پلیس فدرال آمریکا درباره حذف بخش‌هایی از سخنان عمر متین  گفت که آنها قصد تبلیغ اظهارات خشونت‌طلبانه را ندارند و ممکن است که این کار تنها باعث شود سایر کسانی که تفکراتی همانند او دارند، تحریک شوند. این سخنگو همچنین تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر اینکه عمر متین از سوی یک گروه تروریستی برای حمله اقدام کرده باشد، وجود ندارد و احتمالا شخصا افراطی بوده است. به گفته او، هنوز سوالاتی درباره انگیزه عمر متین وجود دارد و اف بی آی در حال تحقیق است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040100254
  • خبرنگار : 71402