در پی حمله تل‌آویو انجام می‌شود؛

استقرار نیروهای اسرائیلی بیشتر در کرانه باختری/لغو مجور ورود فلسطینی‌ها به سرزمین‌های اشغالی

مسئولان اسرائیلی مجوز ورود ده ها هزار فلسطینی را به سرزمین خود که به مناسبت حلول ماه رمضان به آنها اعطا شده بود لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، مسئولان اسرائیلی مجوز ورود 83 هزار فلسطینی را به سرزمین خود لغو کردند. این مجوزها به مناسبت حلول ماه رمضان به آنها داده شده بود. در این راستا مجوز ورود خانواده‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی لغو شده است.

این اقدام به دنبال وقوع عملیات شهادت طلبانه دو جوان فلسطینی به نام‌های خالد موسی محمد شحاده مخامره و محمد احمد موسی شحاده مخامره ساکن شهر یطا در الخلیل صورت گرفت. در جریان این عملیات در تل‌آویو در برابر مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی چهار  اسرائیلی کشته و هفت تن دیگر زخمی شده و دو جوان مذکور بازداشت شدند.

 در این راستا ارتش اسرائیل امروز (پنجشنبه) از استقرار نیروهای بیشتر شامل صدها نیرو در کرانه باختری خبر داد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای افزود: براساس ارزیابی اوضاع یگان کرانه باختری با دو گردان دیگر تقویت خواهد شد و تعداد این گردان‌ها مشخص نیست و احتمالا صدها سرباز در این منطقه مستقر خواهند شد.

آویگدرو لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نیز در واکنش به این حمله تهدید کرد که واکنش اسرائیل به این حمله تنها با حرف نخواهد بود. لیبرمن از رستورانی واقع در محل حادثه بازدید کرد و گفت : اوضاع اینگونه نخواهد ماند. او در این رستوران غذا خورد تا به همه بگوید که اوضاع آرام است.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون نیز تصریح کرد: امنیت اسرائیل اصلا قابل بحث نیست و من در کنار شهروندان اسرائیلی خواهم بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکید کرد که مخالف چنین عملیاتی است حال با هر انگیزه واز سوی هر گروهی که باشد.

تشکیلات خودگردان افزود:‌ تحقق صلح فراگیر موجب ایجاد آرامش و پایان خشونت می‌شود.

این در حالی است که کابینه امنیتی اسرائیل نیز به ریاست نتانیاهو امروز تشکیل جلسه داده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95031711963
  • خبرنگار : 71353