الجزایر به دنبال خرید سامانه موشکی اس400 روسیه است

با وجود بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و گاز در الجزایر، این کشور به دنبال خرید موشک‌های پیشرفته اس400 از روسیه است؛ امری که یقینا مراکش را نیز به یک رقابت تسلیحاتی‌ خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الشروق، شرکت روس سازنده موشک‌های اس400 درخواستی از سوی دولت الجزایر برای خرید این سامانه موشکی و موشک‌های زمین به هوای بوک ام 2 ای و آنتای 2500 دریافت کرده است.

 

این درخواست الجزایر در راستای تلاش این کشور برای خرید مجموعه بزرگی از سلاح‌های روسی است. همچنین الجزایر به دنبال خرید جنگنده‌های یاک 130 و تانک‌های ترمیناتور ساخت روسیه است.

 

موشک‌های اس 400 روسیه از آخرین تولیدات صنایع دفاعی روسیه است و مسکو تاکنون این سامانه دفاعی را که قادر به مقابله با جنگنده‌های پیشرفته غربی و دیگر انواع تهدیدات هوایی‌ است، به هیچ کشوری نفروخته است اما احتمال دارد این سامانه را به چین و الجزایر بفروشد.

الجزایر سامانه دفاع هوایی اس 300 را در اختیار دارد اما می‌خواهد با به دست آوردن موشک‌های اس 400 از نظر نظامی در منطقه نظامی برتری یابد. البته خرید این سامانه پیشرفته توسط الجزایر، مراکش را بر آن خواهد داشت در رقابت تسلیحاتی که با این کشور دارد، خود را به یک سامانه دفاعی قدرتمند مجهز کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031711711
  • خبرنگار : 71496