تصویب واگذاری 28 خانه میراثی و باغ موزه مشاهیر در شیراز

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس از تصویب طرح واگذاری 28 باب خانه میراثی و تاریخی و باغ موزه مشاهیر شیراز به بخش غیردولتی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، جمشید معینی در جلسه کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی به بخش غیردولتی، گفت: 28 باب منزل تاریخی و فرهنگی شیراز واقع در محل بافت تاریخی سنگ سیاه به مدت 22 سال با اجاره سالیانه 500 میلیون ریال به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق توافق اجاره بها هر سه‌سال براساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش خواهد یافت، گفت: براساس نظریه کارشناس دادگستری، هزینه ساخت و اجرای آن 346 میلیارد ریال است و باید طی دو سال بازسازی و آماده بهره‌برداری شود.

معینی همچنین گفت: پروژه باغ موزه مشاهیر حدود 12 هزار مترمربع زیر بنا و 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از پروژه موزه منطقه‌ای جدا است.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی اضافه شدن 15 هزار متر مربع دیگر با هدف ایجاد پارکینگ مناسب، انجام شده است، گفت: هزینه‌های بخشی از تملک و تکمیل پروژه اطراف باغ موزه به صورت قرداد مشارکت در ساخت و بهره‌برداری در مدت معین توسط سرمایه‌گذار و بر اساس طرح توجیهی و فراخوان باید تامین شود.

معینی این پروژه را از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: اعتبارات ملی این پروژه 32 میلیارد تومان است که با توجه به اینکه سالانه حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار ملی با ویژگی استانی به آن اختصاص داده می‌شود، تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند 20 سال زمان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه سال 89 آغاز شده است، گفت: این پروژه به دلیل محدودیت‌های اعتباری و منابع مالی، پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد. بطوریکه بدون در نظر گرفتن پارکینگ، تاکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بوده‌ایم.

معینی با یادآوری اینکه، عملیات اجرای پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو در دست اجرا است، گفت: باغ موزه مشاهیر ادبی ایران و جهان در جوار آرامگاه حافظ معرفی خواهند شد که با اجرایی شدن این پروژه محدوده آرامگاه حافظ از سه هکتار به هفت هکتار توسعه داده می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95031609515
  • خبرنگار :