مسئولان روابط عمومی امین مدیران هستند

استاندار قزوین گفت: مسئولان روابط عمومی به عنوان افرادی که امین مدیران هستند باید خدمات ارائه شده توسط دولت و دستگاه‌های محل فعالیتشان را منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، فریدون همتی در نشست صمیمی مسئولان روابط عمومی و اصحاب رسانه با استاندار که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها نکاتی در خصوص تعامل مدیران با آن‌ها را مطرح کردند، در این خصوص به مدیران در جلسات تذکر داده می‌شود اما باید توجه کنیم که مدیران دستگاه‌ها، مسئولان روابط عمومی‌ را امین خود می‌دانند و در انتخاب آن از فیلترهای مختلفی استفاده می‌کنند و این سمت را به عهده‌ی هر کسی نمی‌گذارند.

وی افزود: معمولاً فردی برای مسئولیت روابط عمومی انتخاب می‌شود که بهترین، اندیشمندترین، ظریف‌ترین، خوش‌سلیقه‌ترین و با اخلاق‌ترین فرد از نظر مدیر باشد تا بتواند ارتباط بین دستگاه‌ها و ارتباط دستگاه با مخاطبین را ایجاد کند، در این میان روابط عمومی‌ها برای حل مشکلات خود باید پیش‌قدم شوند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مطرح کردن و تبیین کردن موضوعات و مشکلات روابط عمومی با مدیران و ارائه‌ی راهکار می‌تواند راه‌گشا باشد، ما هم از جانب مدیریت ارشد استان در شورای اداری به مدیران در این خصوص توصیه ‌و تأکید می‌کنیم که مدیران این بخش را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها در برابر مردم مسئول هستند و نظام جمهوری اسلامی، شهدا و دولت به عنوان امانت در دستان آن‌ها است، باید تلاش کنیم که خدمات دولت، خدمات نظامی، امنیتی، قوه قضاییه و مجلس را به خوبی به مردم منتقل کنیم تا مردم امیدوار باشند.

همتی تصریح کرد: خیلی از افراد که خوب صحبت می‌کنند و خوب نقد می‌کنند وضع مالی خوبی دارند و تأمین هستند اما باید به کف جامعه توجه کنند چرا که کف جامعه به تمام مشکلات پای نظام ایستاده‌اند، ما باید تلاش کنیم که اعتماد آن‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی افزایش پیدا کند چرا که این اعتماد سرمایه‌ی اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: باید این سرمایه را تقویت کنیم، هرجا نقدی هست با سعه‌ی صدر و اخلاق با آن برخورد کنیم اگر نقد ما دقیق نباشد مردم دچار یاس و ناامیدی می‌شوند.

استاندار یادآور شد: ما باید برای نقد در کشور، فضا و فرهنگ ایجاد کنیم، و اگر قرار است نقدی صورت گیرد باید نقدی منصفانه و مؤدبانه توام با راهکار و توانایی کشور باشد، در این میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ نقد که وجود آن ضروری است را درجامعه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که مخاطب نقد است و هم کسی که ناقل است هر دو باید ویژگی‌های لازم مربوط به نقد را داشته باشند تا بتواند نقد آن‌ها در جامعه اثرگذار و مفید باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95031207337
  • خبرنگار :

برچسب‌ها