پلیس فرانسه به محاصره پالایشگاه سوخت پایان داد

پلیس فرانسه امروز (چهارشنبه) به محاصره یک پالایشگاه سوخت پایان داد و اتحادیه تندروی سی جی تی فرانسه خود را برای برگزاری اعتصاب در یک تاسیسات هسته‌ای آماده می‌کند و همین امر به بن‌بست ایجاد شده بر سر قوانین پیشنهادی جدید برای قانون کار دامن می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته سخنگوی یک گروه لابی‌گر سوخت، دولت فرانسه برای اولین بار از سال 2010 از ذخایر سوخت‌رسانی اضطراری خود استفاده کرد.

اصلاحات جنجالی قوانین کار فرانسه آتش اعتراضات جدید در این کشور اروپایی را که با نرخ بالای بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، شعله‌ور کرده است. طبق اصلاحات جدید، استخدام و اخراج نیروها راحت‌تر می‌شود و به گفته اتحادیه‌ها، این روند نقض قوانین کار است.

اعتراضاتی که پالایشگاه‌ها و مراکز سوخت‌رسانی را تحت تاثیر قرار داد، موجب کمبود سوخت شد. کارمندان راه‌آهن و متروی پاریس هم برای اعتصاب اعلام آمادگی کردند. اعتصاب در تاسیسات هسته‌ای "نوژان سور سن" این بحران را شدیدتر می‌کند و همین طور ممکن است که مسابقات فوتبال یورو 2016 که از دهم ژوئن در فرانسه آغاز می‌شود، تحت تاثیر قرار بگیرد.

دولت فرانسه کنفدراسیون سراسری کارگری (سی جی تی) را متهم می‌کند که کشور را گروگان گرفته است. پلیس فرانسه اوایل امروز با استفاده از آب پرفشار حدود 80 تن از فعالان را متفرق کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95030503006
  • خبرنگار : 71402