جوجه‌ریزی "آنقوت‌ها" در تالاب صالحیه

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست البرز گفت: شرایط زیستی مناسب پرندگان مهاجر را در تالاب صالحیه نگه داشته است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست البرز گفت: شرایط زیستی مناسب پرندگان مهاجر را در تالاب صالحیه نگه داشته است.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: آنقوت پرنده‌ای است با گردنی بلند و جثه‌ای درشت دارند که از خانواده اردک‌های غازنما، به شمار می‌آیند. این پرندگان رنگی نارنجی یک دست داشته و با سر و گردنی کم رنگ‌تر قابل تشخیص هستند.

حکیمی خاطرنشان کرد: آنقوت‌ها از گیاهان آبزی و ماهیان تغذیه می‌کنند و وقتی بیرون از آب هستند از علف‌ها، دانه‌ها، حشرات و نرم‌تنان تغذیه می‌کنند. این پرندگان در سواحل ماسه‌ای، دریاچه‌ها، کنار رودخانه‌ها، کشتزارها و حتی در مناطق خشک زندگی می‌کنند و عموماً در حفره‌های روی زمین و داخل شن‌ها و بعضاً در شکاف صخره‌ها و روی درختان لانه می‌سازند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست البرز ابراز کرد: آنفوت‌ها در هر دوره از تخم ریزی معمولا بین شش تا 12 تخم می‌گذارند.

حکیمی با اشاره به اولین تخم ریزی آنفوت‌ها درتالاب صالحیه البرز گفت: شرایط مطلوب زیستگاهی و امنیت بالای تالاب صالحیه موجب شده تا برای اولین بار در استان البرز گونه آنقوت در اراضی اطراف تالاب لانه‌سازی و تخم ریزی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به جوجه‌آوری آنقوت‌ها و لزوم حفاظت از این گونه، تالاب صالحیه توسط همکاران مستقر در اداره نظرآباد، دهیاری و شورای روستای صالحیه به طور مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد تا حیات این گونه‌های محافظت شده به خظر نیفتد.

عکس خبر تزئینی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95022918404
  • خبرنگار :