ساماندهی 700 شیء تاریخی موزه شاهرود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: تاکنون بیش از 700 شیء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: تاکنون بیش از 700 شیء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حمیدرضا حسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، ساماندهی اشیای تاریخی موزه شاهرود در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تفکیک، طبقه‌بندی آثار، تهیه شناسنامه عمومی و تکمیل اطلاعات آثار مطالعاتی، تهیه تصاویر دیجیتالی اشیاء، برچسب گذاری با رعایت ضوابط حفاظتی، بازنویسی شناسنامه قدیمی و عمومی در قالب شناسنامه‌های جدید و ورود اطلاعات به نرم افزار اموال "جام" از جمله فعالیت‌های انجام شده برای ساماندهی اشیای موزه شاهرود است.

حسنی با بیان اینکه در موزه شاهرود بیش از 830 شی تاریخی و فرهنگی در دو بخش باستان شناسی و مردم شناسی و بیش از 120 نسخه خطی و کتب قدیمی ارزشمند در معرض دید عموم قرار دارد، افزود: قدیمی‌ترین اشیای این موزه ابزار سنگی و استخوانی مربوط به هشت هزار سال پیش است که از کاوش‌های باستان شناسی در تپه سنگ چخماق بسطام کشف شده است.

موزه میراث فرهنگی شاهرود در خیابان فردوسی و در ساختمان بلدیه مربوط به اوایل دورۀ پهلوی در دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی دایر است.

امروز 28 اردیبهشت ماه آغاز هفته میراث فرهنگی و فردا 29 اردیبهشت ماه نیز روز جهانی موزه نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95022817845
  • خبرنگار :