تلاش وزارت علوم برای برندسازی محصولات دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با تاکید بر این که اساسنامه ایجاد پارک‌های فناوری خصوصی نهایی شده است، گفت: افراد واجد شرایط که 5 تا 10 هکتار زمین داشته باشند، می‌توانند متقاضی تاسیس پارک‌های علم و فناوری باشند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با تاکید بر این که اساسنامه ایجاد پارک‌های فناوری خصوصی نهایی شده است، گفت: افراد واجد شرایط که 5 تا 10 هکتار زمین داشته باشند، می‌توانند متقاضی تاسیس پارک‌های علم و فناوری باشند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر پیری در نشست صندوق نوآوری با رؤسای پارک‌های علم و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در زمینه ایجاد پارک‌های خصوصی افزود: اساسنامه این پارک‌ها نهایی شده است و افراد واجد شرایط می‌توانند درخواست خود را برای ایجاد این پارک‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به شرایط ایجاد پارک‌های علم و فناوری خصوصی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای 5 تا 10 هکتار زمین باشند، می‌توانند متقاضی تاسیس پارک‌های علم و فناوری خصوصی باشند چرا که این پارک‌ها مرکز استقرار شرکتهای دانش بنیان هستند.

وی دارا بودن برنامه‌های عملیاتی و ایجاد ساختارهای مناسب را از دیگر شرایط تاسیس پارک‌های فناوری خصوصی نام برد و خاطرنشان کرد: تصویب درخواست‌های ایجاد پارک‌های خصوصی 3 مرحله دارد که شامل مراحل بررسی کمیته‌های تخصصی، بررسی کمیسیون پژوهش و فناوری و بررسی شورای گسترش وزارت علوم است.

به گفته وی، تا کنون یک تقاضا برای راه‌اندازی پارک‌های خصوصی به وزارت علوم ارسال شده که مرحله اول را پشت سر گذاشته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ایجاد پارک‌های فناوری خصوصی را یک مدل جدید در دنیا توصیف کرد و ادامه داد: علاوه بر آن درصدد ایجاد پارک‌های تخصصی هستیم که رویکرد ما حرکت پارک‌های تخصصی به سمت خصوصی است؛ چرا که ما اعتقاد داریم رؤسای پارک‌ها باید اختصاصی فکر کنند.

پیری برندسازی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با حمایتهای وزارت علوم، شرکتهای دانش بنیان در این پارک‌ها شکل گرفته است و ما درصدد برندسازی برای محصولات شرکتهای دانش‌بنیان هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا بنا داریم تا در سال جاری شرکتهایی که پتانسیل برندسازی شدن را دارند، شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95022717136
  • خبرنگار : 30057