فضای مجازی جای انتقام‌جویی نیست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی یکی از شهروندان شهرستان ایلام در فضای سایبر خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی یکی از شهروندان شهرستان ایلام در فضای سایبر خبر داد.

سرگرد «علی کسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: فردی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتا مراجعه و شکایت کرد که فردی با هویت نامعلوم از طریق شبکه اجتماعی تلگرم اقدام به ایجاد مزاحمت اینترنتی و ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای وی کرده است.

وی افزود: پس از اظهارات شکوائیه و پس از هماهنگی با مقام قضایی فوراً موضوع بررسی و مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته توانستند عامل اصلی ایجاد مزاحمت را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند.

کسانی بابیان این‌که متهم پس از رویارویی با شواهد فنی به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را ایجاد مزاحمت اینترنتی علیه شاکی و انتقام‌جویی ابراز کرد، خاطرنشان کرد: فضای سایبر را به‌عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی و کینه‌توزی انتخاب نکنند، چون انتشار هرگونه فایل، عکس و نوشته در این فضا به‌سرعت فراگیر شده و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم می‌خواهیم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-084 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95022616375
  • خبرنگار :