افزایش تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تبلیغات آنلاین داعش

مقامات آمریکایی و غول‌های اینترنت در حال تقویت تلاش‌ها برای مقابله با تبلیغات آنلاین داعش هستند اما مشخص نیست که این تلاش‌ها برای از کار انداختن ماشین روابط عمومی تروریست‌های داعش چقدر موثر و کارآمد است.

مقامات آمریکایی و غول‌های اینترنت در حال تقویت تلاش‌ها برای مقابله با تبلیغات آنلاین داعش هستند اما مشخص نیست که این تلاش‌ها برای از کار انداختن ماشین روابط عمومی تروریست‌های داعش چقدر موثر و کارآمد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش با دستور انجام اقدامات افراط گرایانه و تهیه فیلم‌های ویدئویی با کیفیت از تروریست‌های داعش در حال جنگیدن یا کشتن اسرا مدت‌هاست از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای جذب نیرو برای خلافت خود در عراق و سوریه و تحریک افراد سراسر جهان به انجام حملات تروریستی استفاده کرده است.

غول‌های اینترنت همچون توئیتر و فیس بوک برای متوقف کردن این روند سخت در تلاشند تا حساب‌های کاربری افراط گرایان را مسدود کنند اگرچه این افراط گرایان اغلب با باز کردن حساب‌های کاربری جدید تحت عنوان‌های دیگر به صحنه باز می‌گردند.

توئیتر علنا اعلام کرده نزدیک به 200 هزار حساب کاربری را مسدود کرده است.

ریچارد استنجل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حوزه دیپلماسی و روابط عمومی در جریان سمیناری با هدف مقابله با "شاخه داعش" گفت: غول‌های اینترنت حساب‌های کاربری بیشتری را مسدود کرده‌اند. یوتیوب دقیقا میلیون‌ها فیلم ویدئویی را مسدود کرده است. فیس بوک صدها پرسنل دارد که هفت روز هفته و به طور 24 ساعته محتواهای مسموم کننده را نابود می‌کنند.

به طور همزمان تلاش‌های آمریکا توسط "مرکز مشارکت جهانی" وزارت امور خارجه این کشور هدایت و رهبری می‌شود. در حال حاضر مایکل لومپکین، یکی از افسران سابق نیروی دریایی آمریکا ریاست این مرکز را برعهده دارد.

لیزا موناکو، مشاور ارشد امنیت داخلی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: قرار نیست این مرکز بر پیام‌های آمریکا که مهر دولت روی آن خورده، متمرکز باشد، بلکه صداهای معتبر میانه رو در منطقه و جامعه مدنی را به گوش همگان می‌رساند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که نظارت بر عملیات‌ها در خاورمیانه را برعهده دارد به طور فعالانه برای مقابله با تبلیغات داعش در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

آدرین رنکین گالووی، سخنگوی پنتاگون گفت: این فرماندهی یک برنامه مشارکت آنلاین قوی دارد که از استعدادها و تخصص‌های حرفه‌ای اعضای ارتش و مقاطعه کارانی که با آن‌ها همکاری می‌کنند استفاده می‌کند.

وی افزود: ما از اطلاعات واقعی که مستقیما از سوی حاضرین در منطقه به دست ما می‌رسد برای مبارزه با دروغ‌ها و فریب‌های داعش استفاده می‌کنیم.

این مقام ادامه داد: در حال حاضر تعداد پیام‌های ضد داعش در رسانه‌های اجتماعی پنج برابر پیام‌های داعش است.

جی ام برگر، یکی از کارشناسان حول محور داعش که به طور مفصل درباره استفاده این تروریست‌ها از توئیتر مقاله نوشت، گفت: شکی وجود ندارد که طرفداران داعش در توئیتر و شبکه‌های آنلاین دیگر به شدت تحت فشارند و فعالیت‌شان خیلی پایین‌تر از سال گذشته میلادی شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95022616062
  • خبرنگار : 71477

برچسب‌ها