سواد رسانه‌ای را توسعه ندهیم، بحران کشور را فرا می‌گیرد

دانشگاه پیام نور با هدف انجام مسؤولیت اجتماعی خود در حوزه سواد رسانه‌ای، شاخصه‌های ارزیابی میزان سواد رسانه‌ای روابط عمومی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی را تعیین می‌کند.

دانشگاه پیام نور با هدف انجام مسؤولیت اجتماعی خود در حوزه سواد رسانه‌ای، شاخصه‌های ارزیابی میزان سواد رسانه‌ای روابط عمومی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی را تعیین می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مهندس محمد محسن صدر، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در جمع اعضای شورای برنامه ریزی جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسؤولیت اجتماعی از آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارزیابی علمی روابط عمومی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور با هدف انجام مسؤولیت اجتماعی خود در حوزه سواد رسانه‌ای، شاخصه‌های ارزیابی میزان سواد رسانه‌ای روابط عمومی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی را تعیین کرده و بر این اساس روابط عمومی‌های کشور را مورد ارزیابی علمی قرار خواهد داد.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با بیان این ‌که افزایش سواد رسانه‌ای جامعه وظیفه تمامی نهادهای دانشگاهی است، تاکید کرد: اگر امروز برای توسعه سواد رسانه‌ای اقدام نکنیم، بحران عجیبی کشور را فرا خواهد گرفت و زمانی خواهد رسید که دیگر دیر شده است و فرصت کافی برای انجام اقدام عملیاتی مرتبط با استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مصونیت از تهدیدهای آن را نداریم.

این عضو شورای سیاستگذاری همایش سواد رسانه‌ای و مسؤولیت اجتماعی افزود: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه نسبت به داوری تمام آثار ارسال شده به جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسؤولیت اجتماعی اقدام کند.

محمد صادق افراسیابی گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور بر اهمیت فراهم کردن زمینه‌ استفاده‌ صحیح از فضای مجازی تاکید کردند که این امر نیازمند توسعه سواد رسانه‌ای به عنوان یک مسؤولیت اجتماعی همگانی و البته اهتمام وِیژه دستگاه‌های دولتی خصوصا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

افراسیابی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت‌های پژوهشی خوبی از گسترش سواد رسانه‌ای در کشور داشته است و بر اساس گزارش‌های ارسال شده به دبیرخانه دائمی همایش متوجه شدیم پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و دانشکده خبر پژوهش‌های مهمی را در عرصه سواد رسانه‌ای به سرانجام رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش، همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسؤولیت اجتماعی» 20 مهر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95022012562
  • خبرنگار :