با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد

اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه نانوتکنولوژی توسط دو مرکز تحقیقاتی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات فنی مهندسی و کشاورزی، پروژه‌های مشترک در حوزه‌های نانوتکنولوژی و فناوری‌های پس از برداشت اجرایی می‌شود.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات فنی مهندسی و کشاورزی، پروژه‌های مشترک در حوزه‌های نانوتکنولوژی و فناوری‌های پس از برداشت اجرایی می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با هدف افزایش همکاری‌های پژوهشی در قالب اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تفاهم‌نامه‌ای را با موسسه تحقیقات فنی مهندسی و کشاورزی به امضا رساند.

موضوعات طرح‌های مشترک در حوزه‌هایی چون کاربرد نانوتکنولوژی و فرآورده‌های بیوتکنولوژی در صنایع غذایی و موضوعات مرتبط با کاشت، برداشت و فناوری‌های پس از برداشت سالیکورنیا تعیین شده است.

همکاری به منظور جذب اعتبارات مالی طرح‌های تحقیقاتی مشترک از منابع داخلی و خارجی، بهره‌مند شدن از امکانات طرفین در زمینه‌های آزمایشگاهی، ارتباطات بین المللی، تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی و تشکیل کمیته مشترک همکاری و عضویت در کمیته‌های فنی طرفین در صورت لزوم از دیگر زمینه‌های همکاری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی است.

بر اساس این تفاهم نامه، وظایف کمیته‌های مشترک همکاری که در جهت تحقق این اهداف تشکیل شده است نیز شامل تهیه برنامه کاری قبل از شروع هر سال و ارائه آن به رؤسای پژوهشکده و موسسه جهت تصویب، شناسایی نیازها و اولویت‌های پژوهشی طرفین، بررسی و تصویب برنامه‌های پژوهشی موضوع این تفاهم‌نامه، بررسی و تصویب برگزاری همایش‌های علمی، برگزاری جلسات بین رؤسای پژوهشکده و موسسه، تدوین قرارداد برای هر طرح یا پروژه‌های همسو با تفاهم نامه تعیین شده است.

این تفاهم نامه به امضای دکتر خوش خلق سیما، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و دکتر عباسی، رییس موسسه تحقیقات فنی مهندسی و کشاورزی رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95021307908
  • خبرنگار : 30057