امام جمعه یاسوج: خلیج فارس، همیشه خلیج فارس می ماند

امام جمعه یاسوج با اشاره به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس گفت: اگر کسی از روی جهالت و مغرضانه نام دیگری برای خلیج فارس بر زبان جاری کند، حرکتی بی‌جاست. خلیج فارس از نظر تاریخی و کتاب‌های گذشته و پیش از اسلام خلیج فارس بود و همیشه خلیج فارس می‌ماند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس گفت: اگر کسی از روی جهالت و مغرضانه نام دیگری برای خلیج فارس بر زبان جاری کند، حرکتی بی‌جاست. خلیج فارس از نظر تاریخی و کتاب‌های گذشته و پیش از اسلام خلیج فارس بود و همیشه خلیج فارس می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نمازجمعه دهم اردیبهشت ماه یاسوج با اشاره به روز کارگر افزود: کارگر در اسلام در حال عبادت است و اگر کسی کار نکند و تنبل باشد مورد نفرت خداست.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: کارگر عزیز است و بار سنگین اقتصاد کشور را برعهده دارد، بنابراین احترام، حمایت و قدردانی از کارگران قدردانی از دستورات الهی است چراکه پیامبر اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه زد.

حسینی تصریح کرد: متولیان و مسئولان مربوطه قدر کارگران را بدانند و کشوری که کارگرانش فعال و دلگرم باشند با تلاش و فعالیت آنها پله‌های ترقی را طی می‌کند.

وی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری ادامه داد: جامعه‌ای که می‌خواهد رشد و شکوفایی پیدا کند باید انسان‌هایی در آن تربیت شوند که امور این جامعه را پیش ببرند.

امام جمعه یاسوج با بیان این‌که معلم چراغ راهنمای انسان و انسان ساز است، عنوان کرد: ارزش کار معلم از کارهای سایر اقشار بالاتر است چراکه انسان‌سازی می‌کند.

حسینی تاکید کرد: اگر در آموزش و پرورش خوب کار شود قطعا کشور رو به جلو حرکت می‌کند، اقتصادش شکوفا خواهد شد و مردم با عزت و اقتدار در کشور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که کسانی که می‌خواهند با دین مبارزه کنند دین تقلبی می‌سازند، تاکید کرد: دین اصیل و واقعی را انبیاء آوردند. دین سازان، قدرتمندان و کسانی که از دین سوء استفاده می‌کنند با دین اصیل و واقعی مخالف هستند. امام خمینی(ره) توانست اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را تبیین کند و بگوید که بین اسلام بدلی و آمریکایی با اسلام واقعی و ناب محمدی فرق وجود دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به برداشت از اموال ایران اسلامی توسط آمریکا بعنوان غرامت افزود: 30 سال پیش در بیروت در کشور لبنان انفجاری رخ داد که تعدادی از تفنگداران آمریکایی از بین رفتند و بعد از این مدت دادگاه فدرال آمریکا رأی داد که باید از اموال و دارایی‌های ایران دو میلیارد دلار بعنوان غرامت به خانواده‌های آنها پرداخت شود؛ این مسأله یک سرقت بین‌المللی آشکار است.

حسینی گفت: چرا خود آمریکا که این همه جنایت و کشتار وحشیانه در کشورهای مختلف جهان از جمله هیروشیما و ناکازاکی انجام داده غرامت پرداخت نمی‌کند؟ گرچه ایران اسلامی هیچ نقشی در انفجار بیروت نداشته است.

وی اضافه کرد: با بیداری و هوشیاری ملت‌ها و پیروی از امامان معصوم(ع) ان‌شاءالله روزی خواهد آمد که آمریکا، ایادی‌اش، حامیان اسلام بدلی و تروریست، خوار و ذلیل می‌شوند و اسلام واقعی و ناب محمدی پیروز خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95021005756
  • خبرنگار :