از سوی اولاند مطرح شد

وعده خاموشی قدیمی‌ترین نیروگاه هسته‌ای فرانسه

در پی نگرانی‌های زیست محیطی و ایمنی پیرامون نیروگاه انرژی هسته‌ای فسنهایم در نزدیکی مرزهای آلمان و سوئیس ، رئیس‌جمهوفرانسه متعهد شد تا به طور رسمی تعطیلی این راکتور قدیمی این کشور را ارزیابی کند.

در پی نگرانی‌های زیست محیطی و ایمنی پیرامون نیروگاه انرژی هسته‌ای فسنهایم در نزدیکی مرزهای آلمان و سوئیس ، رئیس‌جمهوفرانسه متعهد شد تا به طور رسمی تعطیلی این راکتور قدیمی این کشور را ارزیابی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه راشا تودی ، فسنهایم میزبان دو راکتور920 مگاواتی است و از سال 1978 مشغول فعالیت بوده است که آن را به یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های فعال فرانسه بدل می‌کند. به دلیل قدمت این نیروگاه دولت آلمان و فعالان محیط زیستی به طور همانند درخواست تعطیلی همیشگی این نیروگاه را کرده‌اند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در چهارمین کنفرانس محیط زیستی در کاخ الیزه سخن می‌گفت، متعهد شد تا به طور رسمی روند تعطیلی از طریق صدور فرمانی که مجوز بهره برداری از نیروگاه فسنهایم را لغو خواهد کرد بررسی کند.

با این که زمان مشخصی برای این تعطیلی تعیین نشد، اولاند اعلام کرد که مباحثی بین دولت و شرکت متصدی EDF درباره‌ی شرایط این اقدام ادامه دارد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که این نیروگاه که در بالای رودخانه راین واقع شده نخستین تاسیسات هسته‌ای از این دست است که در سالهای آتی خاموش خواهند شد.

اولاند تصریح کرد که این تعطیلی قدیمی‌ترین نیروگاه هسته‌ای در کنار دیگر نیروگاهها باید با توجه به تعهدات فردی و آب و هوایی ما طبق جدول زمانی مشخصی صورت گیرد.

طبق اعلام رهبر فرانسه، دولت درباره‌ وضعیت تاسیسات هسته‌ای فرانسه در سال 2018 بازنگری خواهد داشت و پس از آن دیده بان هسته‌ای این کشور تصمیم خواهد گرفت که کدام نیروگاهها خاموش شوند.

پس از حادثه آوریل 2014 و زمانی که راکتورهای نیروگاه فسنهایم بعد از نشت آب از چندین نقطه خاموش شدند، دولت آلمان اوایل ماه جاری از فرانسه خواست تا هر چه زودتر این نیروگاه را تعطیل کند.

فسنهایم تنها نیروگاه فرانسه نیست که باعث نگرانی همسایگان اروپایی‌اش شده است. لوکزامبورگ و آلمان همچنین درباره‌ دیگر نیروگاه انرژی فرانسه در کاتنوم ابراز نگرانی کرده‌اند. سوئیس نیز خطرات زیست محیطی را درباره‌ی نیروگاه انرژی هسته‌ای بوگی فرانسه مطرح کرده است.

این وعده رئیس جمهور برای خاموشی نیروگاه فسنهایم به عنوان بخشی از وعده انتخاباتی ریاست جمهوری اولاند برای انتقال این کشور به ظرفیت تولید انرژی قابل تجدید دست کم 50 درصد در تولید انرژی فرانسه تلقی می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95020704130
  • خبرنگار :