‌در جلسه کارگروه میراث فرهنگی قروین تاکید شد؛

وجود ضوابطی شفاف برای رفتار با سرمایه‌گذاران ‌در ‌اجرای پروژه‌های گردشگری

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی دانست و گفت: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی دانست و گفت: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، به‌ جهت رسیدگی به مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با حضور منوچهر حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار، عباسعلی درافشانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مسعود نصرتی شهردار قزوین، مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و سرمایه‌گذاران پروژه‎های گردشگری در دفتر جلسات معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد.

حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص روند غیرمنطقی تصویب مناطق نمونه گردشگری کشور در این جلسه اظهار کرد: در دولت نهم و دهم مناطق نمونه گردشگری در کل کشور در رقابت بین استان‌ها به‌صورت تصاعدی و به شکلی نامعقول به تصویب رسید که از حدود هزار و 200 منطقه نمونه گردشگری تصویب‌شده در کل کشور تنها 39 منطقه در حال حاضر دارای سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: از این تعداد نیز 7 منطقه نمونه گردشگری در قزوین وجود دارد که بر اساس ارزیابی ظرفیت‎های واقعی این مناطق مجوز آن‌ها صادرشده است.

حضرتی، سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و گرفتار شدن سرمایه‌گذاران در دور باطل مراحل اداری دستگاه‌ها، با بدیهیات سرمایه‌گذاری و اصول اخلاقی و منافع ملی ما سازگار نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین تاکید کرد: اگر به سرمایه هر سرمایه‌گذار به‌عنوان بخشی از یک سرمایه ملی نگاه شود، قطعاً جهت هم‌افزایی در حوزه گردشگری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران تصمیمات همسو و مناسبی اتخاذ خواهد شد.

حبیبی در این جلسه با تأکید بر نقش مؤثر سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گردشگر اظهار کرد: جلسه کارگروه رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای بازنگری و بررسی طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه و رفع برخی مشکلات سرمایه‌گذاران جهت ادامه پروژه‎ها، در سال 95 به‌صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با همفکری اعضا و دستگاه‌های ذی‌ربط و بررسی مصوبات قبلی جلسات کارگروه جهت برطرف کردن ایرادات فنی و تخصصی آن‌ها بتوانیم روند تکمیل پروژه‌ها را سرعت بخشیده و به نتیجه مطلوب برسانیم.

درافشانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین نیز بر قابلیت‎های ویژه استان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه با رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و همچنین تأکید استاندار بر اهتمام مدیران استان در کاهش رکود بخش‌ها و حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری در جلسه شورای اداری استان نگاه ویژه به حوزه گردشگری وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: امیدواریم با بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران پروژه‎های گردشگری و رفع موانع در جهت اشتغال و تولید و استفاده از ظرفیت‎های قانونی آن بتوانیم برای رونق مجدد حوزه گردشگری و ایجاد تحریکی مثبت در این حوزه تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست با بررسی و بازنگری پروژه منطقه نمونه گردشگری باغ تابان واقع در کیلومتر 9 جاده قزوین الموت، رفع مشکل تأمین آب موردنیاز پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین و تشکیل کمیته‌ای سه نفرِ متشکل از نمایندگان میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی جهت بررسی و انطباق طرح جامع تهیه‌شده توسط سرمایه‌گذاران با ضوابط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تصویب اعضای کارگروه رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95013013973
  • خبرنگار :