جایزه 25 هزار دلاری برای آثار مسروقه وارهول

پلیس فدرال آمریکا برای یافتن هفت نقاشی مسروقه از آثار «اندی وارهول» جایزه 25 هزار دلاری تعیین کرد.

پلیس فدرال آمریکا برای یافتن هفت نقاشی مسروقه از آثار «اندی وارهول» جایزه 25 هزار دلاری تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس فدرال آمریکا (FBI) اعلام کرد هر کس درباره نقاشی‌های «اندی وارهول» که هفته گذشته از موزه هنر میزوری به سرقت رفت اطلاعاتی ارائه دهد جایزه 25 هزار دلاری دریافت می‌کند.

هفت نقاشی مسروقه بخشی از نقاشی معروف «قوطی‌های سوپ کمپبل» است که در مجموع 500 هزار دلار ارزش دارد و 7 آوریل به سرقت رفت. اندازه هر یک از آثار به سرقت رفته 94 در 92 سانتی‌متر بوده است.

«وارهول» اثر «قوطی‌های سوپ کمپبل» شامل 32 طرح را در سال ۱۹۶۲ میلادی خلق کرد. این ۳۲ طرح به‌دلیل تعداد ۳۲ عدد کنسرو مختلف با طعم‌های گوناگون که در شرکت کنسروسازی کمپل تولید می‌شد، انتخاب شد.

به گزارش گاردین، مجموعه نقاشی‌های «سوپ کمپبل» از سال 1985 در موزه هنر میزوری نگهداری می‌شود.

سال گذشته 9 اثر اورجینال از «اندی وارهول» به قیمت 350 هزار دلار که از یک کمپانی فیلمسازی در لس‌آنجلس دزدیده و با آثار تقلبی جایگزین شده بود پس از سال‌ها بی‌خبری، کشف شد.

«اندی وارهول» (‌1987 - ‌1928) هنرمند، نویسنده، فیلم‌ساز و نقاش پیش‌رو آمریکایی از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه ‌1950 در آمریکا بود. او شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی هنر پاپ محسوب می‌شود.

اکنون بزرگ‌ترین موزه‌ی دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌ی «اندی وارهول» است. او ‌22 فوریه ‌1987 در سن ‌58 سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95012912974
  • خبرنگار : 71454