اخباری درباره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مجامع علمی و پژوهشگران برجسته کشور حضور فعالی در همایش ملی علمی پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی دارند و امسال نیز شاهد آثار فاخر در همایش خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مجامع علمی و پژوهشگران برجسته کشور حضور فعالی در همایش ملی علمی پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی دارند و امسال نیز شاهد آثار فاخر در همایش خواهیم بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفت‌وگو و مناظرات رضوی ظرفیت عظیمی برای جهان اسلام و بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که «استان اردبیل به عنوان کانون نشر فرهنگ مناطره در جهان اسلام است» تصریح کرد: گفت‌وگو و مناظره یک فرهنگ ماندگار از ائمه معصومین (علیهما السلام) است که بازنشر آن توفیقی برای پژوهشگران کشور خواهد بود.

اسحاقی با بیان این مطلب که «پرهیز از مجادله و مقابله با افراطی‌گری از اهداف فرهنگ مناظره در دین مبین اسلام است» خاطرنشان کرد: مجامع علمی و پژوهشگران برجسته کشور حضور فعالی در همایش ملی علمی پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی دارند و امسال نیز شاهد آثار فاخر در همایش خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری این مطلب که «ریشه‌های تفکرات انحرافی امروز در جهان اسلام به خاطر اغفال از فرهنگ مناظره در اسلام است» اظهار کرد: همایش ملی علمی پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی می‌تواند محفلی علمی برای مطرح کردن فرهنگ گفت‌وگو و مناظره در سطح جهان اسلام و بیان تفکرات صحیح دین مبین اسلام باشد.

دبیر همایش علمی و پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی با بیان اینکه «بر اساس تصمیمات و مصوبات اتاق فکر، قصد داریم تا با ادامه این همایش در سال‌های آتی، زمینه‌های جهانی شدن فرهنگ مناظره و گفت‌وگو را فراهم کنیم» افزود: با تشکیل دو کارگروه دانشگاهی و حوزوی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، اتاق فکر همایش در حال بررسی محورها و موضوعات مطرح شده در فراخوان است که ان‌شاءالله نتایج این نشست‌ها در جلسه آتی اتاق فکر بررسی و با تجدید انتشار فراخوان همایش، محورها و موضوعات به صورت ریز و جزییئ در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با دعوت از محققان و پژوهشگران برای ارسال آثار به همایش، از همراهی‌های مراکز حوزوی و دانشگاهی استان در برگزاری این رویداد مهم قدردانی کرد.

30 تیرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 30 تیرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی است.

فاضل عبادی اظهار کرد: جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی مردادماه امسال، همزمان با دهه کرامت با حضور شاعران برجسته کشور در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه «فراخوان این جشنواره آبان ماه سال گذشته منتشر شد» افزود: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به دبیرخانه، از طریق پایگاه اینترنتی http://hamedan.shamstoos.ir اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر این‌که «در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ثبت نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود» تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فوق فرم مربوط به شرکت در جشنواره را تکمیل و ارسال کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، فیلم آموزشی ثبت‌نام الکترونیکی نیز در این سایت بارگذاری شده است.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی 20 مردادماه 95 با حضور مهمانان کشوری در همدان برگزار می‌شود.

وی هم چنین از انتشار آثار برگزیده جشنواره در قالب یک کتاب به‌صورت نفیس خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر دوبیتی و رباعی رضوی؛ کتاب«زمزمه‌های خورشید 2» در همدان رونمایی می‌شود.

وی افزود: این کتاب شامل اشعار برگزیده 35 شاعر حوزه رضوی است که سال گذشته در جشنواره ملی دوبیتی و رباعی همدان شرکت کرده بودند.

دبیر جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی تأکید کرد: گردآوری اشعار این کتاب توسط منیژه حیدرپور و خوشنویسی آن توسط مصطفی اسدی، از خوشنویسان برجسته همدانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلد این کتاب مردادماه سال 94 منتشر و در مراسم اختتامیه جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی رونمایی شد.

25 تیرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره آواها و نواهای رضوی

دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی 25 تیرماه، را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره آواها و نواهای رضوی اعلام کرد.

برزین ضرغامی در این باره گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی مردادماه امسال، همزمان با دهه کرامت با حضور هنرمندان و علاقمندان برجسته کشور در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره آذر ماه سال گذشته منتشر شده است، افزود: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به دبیرخانه، از طریق ثبت نام در پایگاه اینترنتی http://tehran.shamstoos.ir اقدام نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ثبت نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه فرم مربوط به شرکت در جشنواره را تکمیل و آثار خود را ارسال کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برای سهولت در امر ثبت نام متقاضیان و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، فیلم آموزشی ثبت‌نام الکترونیکی نیز در این سامانه بارگذاری شده است.

جشنواره آواها و نواهای رضوی از 14 لغایت 24 مرداد ماه سال جاری و همزمان با ایام دهه کرامت در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95012309174
  • خبرنگار :