جشنواره امام رضا(ع)در گرایش مردم اروپا به دین اسلام تاثیرگذار بوه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی می‌تواند بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن میزان ارادت اهل سنت به امام رضا علیه السلام باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی می‌تواند بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن میزان ارادت اهل سنت به امام رضا علیه السلام باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین مسگرانی در جلسه اتاق فکر دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی، ضمن تبریک ایام نوروز، بیان کرد: تقارن برگزاری اولین جلسه شورای اداری سال 95 را با جلسه اتاق فکر دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیک به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی در راستای پاسداشت مقام و جایگاه امام رضا علیه السلام پیش بینی شده و قطعا برگزاری اتاق فکر آن در اولین جلسه شورای اداری خیرات و برکات فراوانی بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در استان به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این‌که «جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی، هنری و معنوی کشورمان است» یادآور شد: ریاست ستاد جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام برعهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این اهمیت و جایگاه این رویداد را در کشورمان نشان می‌دهد.

مسگرانی ادامه داد: امسال جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام در شرایطی 15 سالگی خود را جشن خواهد گرفت که استان سیستان و بلوچستان میزبان دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیک خواهد بود.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام به منظور ترویج تفکر معنوی، دینی و ولایی در سطح جامعه و نیز کشورهای همسایه و جهان اسلام و کل دنیا برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام در کشورهای اروپایی تاثیر خودش را در زمینه گرایش مردم اروپا به دین اسلام، گذاشته است.

مسگرانی تصریح کرد: همه بخش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله حوزه اداری و مالی، حوزه هنری، دبیرخانه کانون‌های مساجد، حوزه سینمایی، حوزه قرآن و عترت، دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر و رسانه‌ها موظف هستند برای غنا بخشیدن به دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیک در زاهدان کمک کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود به لحاظ برگزاری و تاثیرگذاری، دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی نسبت به اولین دوره آن متفاوت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این‌که «در زمینه تبلیغات، اطلاع رسانی و فضا سازی علمی و آموزشی جشنواره تمام توان خود را بسیج کنیم» اضافه کرد: از هم اکنون ورک شاپ‌های آموزشی با موضوع پوستر، گرافیک، تصویر سازی با محوریت فرهنگ رضوی داشته باشیم تا آثاری که به نمایشگاه جشنواره ارائه می‌شود آثار فاخر و شایسته‌ای داشته باشد.

مسگرانی بر ساخت نمادهای رضوی در استان تاکید کرد و گفت: گرایش مردم اهل سنت به امام رضا علیه السلام به حدی است که نام یکی از فرزندانشان را با اسم مبارک رضا و القاب آن مزین می‌کنند، لذا باید این عشق و ارادت برادران اهل سنت ما به امام رضا علیه السلام منعکس شود و جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی می‌تواند بهترین فرصت باشد.

در پایان جلسه از پوستر دومین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی رونمایی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95011604496
  • خبرنگار :