دستور رئیس جمهور ارمنستان به انعقاد یک پیمان نظامی با ناگورنو-قره باغ

رئیس‌جمهوری ارمنستان اعلام کرد به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده است یک پیمان کمک نظامی دو جانبه را با منطقه ناگورنو-قره باغ تدوین کند.

رئیس‌جمهوری ارمنستان اعلام کرد به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده است یک پیمان کمک نظامی دو جانبه را با منطقه ناگورنو-قره باغ تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری تاس،‌ سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان در جریان جلسه شورای امنیت ملی این کشور که به منظور بحث درباره تشدید تنشها در منطقه ناگورنو- قره باغ برگزار شد اظهار کرد: وزارت امور خارجه ارمنستان باید با وزارت امور خارجه منطقه ناگورنو- قره باغ همکاری کرده و یک پیمان را به منظور کمک نظامی دو جانبه با ناگورنو-قره باغ منعقد کند.

سرکیسیان خاطر نشان کرد: باید متن چنین پیمانی موجود باشد و در مورد آن جلسات بحث و مناظره برگزار شود و پس از آن در اختیار مجمع ملی ارمنستان قرار بگیرد.

رئیس جمهور ارمنستان در ادامه این اظهاراتش گفت:ارمنستان به طور کامل وظایفش را به منظور تضمین امنیت برای مردم ناگورنو- قره باغ انجام خواهد داد. ما یکی از طرفین امضا کننده توافق آتش بس در سال 1994 هستیم و از حق قانونی برای آن که به این شکل عمل کنیم برخورداریم.

سرکیسیان خاطر نشان کرد: به غیر از نیروهای مسلح ارمنستان دیگر نهادهای کشور نیز در حال انجام کار خود بوده و شرکای خارجی نیز با ما در تماس هستند. ما باید قطعا خودمان مشکلاتمان را حل کنیم اما نباید کمک های طرفهای دیگر را دست کم بگیریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95011503972
  • خبرنگار : 71415