رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

دانش درون‌زای ملی تضمین‌کننده تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، گفت: جهاد دانشگاهی همه توان و داشته‌های خود را برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به میدان می‌آورد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، گفت: جهاد دانشگاهی همه توان و داشته‌های خود را برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به میدان می‌آورد.

«حسن رهایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگ علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای موجود در جهاد دانشگاهی، می‌تواند به عملی شدن این شعار، کمک شایانی کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی استان سمنان، با بیان این‌که نامگذاری امسال متناسب با نیازهای داخلی و شرایط بین‌المللی کشورمان انتخاب شده است، بر ضرورت توجه به توان زیاد علمی جوانان ایرانی تأکید کرد و افزود: بی‌تردید دانش درون‌زای ملی، تضمین‌کننده تحقق اقتصادمقاوتی است.

رهایی با بیان این‌که با وحدت، همدلی و تعامل و همکاری بین‌بخشی بین همه افراد و دستگاه‌ها، تحقق این شعار دور از دسترس نیست، افزود: برای تحقق این شعار بیش از هر چیز به یک روحیه جهادی و خود باوری علمی درون زا نیاز داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی یک راهبرد بلند مدت انقلاب است که باید به‌عنوان سبک زندگی مردم در بیاید، گفت: هر فرد و شهروند ایرانی باید به هر قدر که می‌تواند در راستای تحقق این شعار، اقدام عملی داشته باشد.

وی ادامه داد: تحقق این شعار نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است، برنامه‌ای که بتواند همه ظرفیت‌های پیدا و پنهان کشور را در جهت تحقق عملی این شعار به خدمت بگیرد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری یکی از پایه‌های محکم و اساس کار در اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش‌بنیان می‌دانند، اظهار کرد: از همین‌رو است که معظم له با توجه به درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی، آن را اقتصادی ریشه‌دار و مبتنی بر دانش توصیف می‌کنند که تکانه‌های بین‌المللی و جهانی و اقتصادی آن را از پای در نمی‌آورد.

رهایی به توان زیاد جهاد دانشگاهی برای ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در دوران پسابرجام، زمینه‌های لازم برای ورود به این بخش بیش از هر دوره دیگری در کشور مهیاست.

این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی استان سمنان، بر ضرورت توجه به دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد و گفت: تحقق حقیقی این شعار می‌تواند، جدای از کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت و رونق اقتصادی، مشکلات اقتصادی کشور را برای همیشه برطرف کند.

این مدرس دانشگاه، تمرکز فعالان دانشگاهی کشور بر ارائه راه‌های عملی تحقق شعار سال با توجه به راهکارهای دهگانه ارائه شده از سوی مقام معزز رهبری را خواستار شد و گفت: به‌کارگیری ظرفیت‌های «علمی – پژوهشی» کشور و بسیج همه نیروها در راستای اقدام عملی در خصوص شعار سال، می‌تواند گره‌های بزرگی از اقتصاد کشور را باز کند.

رهایی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، یادآور شد: بحث «اقتصادمقاومتی» یکی از پربسامدترین واژه ها و اصطلاحات در بیانات مقام معظم رهبری در سه سال اخیر بوده است از این‌رو باید همه آحاد جامعه، دست به دست هم دهند تا اقدامی عملی و اساسی در راستای تحقق این شعار، صورت گیرد.

وی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی استان سمنان آماده هر نوع همکاری در راستای تحقق شعار امسال است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان سمنان با تشکیل کارگروهی ویژه در حال ظرفیت‌سنجی در خصوص مشارکت در فرآیند تحقق شعار امسال است و آمادگی دارد به صلاحدید مسئولان ارشد استان، ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و رسانه‌ای خود را برای تحقق این شعار اساسی و هوشمندانه که تحقق حقیقی آن می‌تواند خط بطلانی بر مشکلات اقتصادی پنج و شش دهه اخیر ایران باشد، به میدان عمل بیاورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95011503448
  • خبرنگار :