به بهانه روز جهانی جنگل/

اول فروردین؛ یادآور نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها در پایداری حیات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر اهمیت لزوم پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تلاش جمعی برای حفاظت از منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر اهمیت لزوم پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تلاش جمعی برای حفاظت از منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ تاکید کرد.

مهندس داود زارع، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، به سهم با ارزش جنگل‌ها و درختان در پایداری و حفاظت از حیات بشری پرداخت و اظهارکرد: جنگل‌ها و درختان تامین‌کننده هوای پاکی که تنفس می‌کنیم و آبی که می‌نوشیم، هستند. در واقع به واسطه وجود درختان و جنگل‌ها، زندگی برای ما ممکن و پایدار شده است.

وی با برشمردن ایران به عنوان کشوری نمونه در جهان که یک هفته کامل را به گرامیداشت منابع طبیعی اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: گرامیداشت منابع طبیعی نه تنها منعکس‌کننده اهمیتی است که کشور برای حفاظت از محیط زیست قائل می‌شود، بلکه نشان‌دهنده جایگاه فرهنگی عمیق محیط زیست و ارتباط حیات بشر با منابع طبیعی این سرزمین است.

این مقام مسئول بر اهمیت لزوم پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تلاش جمعی برای حفاظت از منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ تاکید کرد و گفت: مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد روز 21 مارس مصادف با نخستین رو فروردین‌ماه را به عنوان «روز جهانی جنگل» معرفی کرده است تا نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها در پایداری زمین و شادابی حیات جانوران و گیاهان را برای دولت‌ها پررنگ‌تر نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان مدیریت پایدار جنگل را نسخه شفابخش نگهداشت این منبع بی مانند دانست و بیان کرد: هدف اصلی نامگذاری این روز ارج نهادن به نقش بی بدیل و تاثیرگذار جنگل‌ها در توسعه پایدار، حفظ سرزمین و بستر حیات و همچنین زیربنای بقای انسان و سایر موجودات زنده است.

زار ع با بیان اینکه کتابچه‌ و بروشورهای ویژه روز جنگل از امروز، همزمان با آغاز سفرهای نوروزی به گیلان در مبادی ورودی استان، پارک‌های جنگلی و ایستگاه‌های پلیس راه و راهداری بین مسافرین توزیع می‌شود، اضافه کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان متولی جنگل‌های کشور و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به تبع آن، با تاسی از این اتفاق حیاتی مسئولیت خود را برای توسعه پایدار جنگل‌ها دو چندان ساخته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95010100069
  • خبرنگار :