مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد

ضرورت حفظ جایگاه روابط‌عمومی در مقام مشاور اول رییس سازمان

مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروزه متاسفانه روابط‌عمومی‌ها در گسترش رسانه‌های تحت وب و آنلاین به صورت کلان نقشی ندارند، بلکه در شرایط ایده‌آل تنها صاحب پرتال رسمی مجموعه خود یا درگاه‌های مجازی سیستم و صفحات گروهی آن مجموعه در فضای اجتماعی هستند.

مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروزه متاسفانه روابط‌عمومی‌ها در گسترش رسانه‌های تحت وب و آنلاین به صورت کلان نقشی ندارند، بلکه در شرایط ایده‌آل تنها صاحب پرتال رسمی مجموعه خود یا درگاه‌های مجازی سیستم و صفحات گروهی آن مجموعه در فضای اجتماعی هستند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، مهدی محمدی درباره نقش روابط‌عمومی‌ها در ایجاد رویکرد مدیریتی جدید به حوزه صنعت در بخش‌هایی همچون برندسازی، بازاریابی و تبلیغات گفت: بررسی موضوعاتی گسترده از این دست، قبل از اعلام نظرهای شتاب‌زده و غیرتخصصی نیازمند تفکیک حوزه‌ها و شرح وظایف کارشناسی از یکدیگر است و اعلام حکم کلی در ارتباط با حوزه صنعت و گره‌زدن آن با وظایف روابط‌عمومی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه در مواردی باعث آسیب‌زدن به وظایف اصلی روابط‌عمومی خواهد شد.

مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ادامه‌داد: در واقع آنچه تمام عرصه‌ها و حوزه‌های مدیریتی اعم از فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، صنعتی و آموزشی را تحت پوشش قرار می‌دهد مقوله‌ "سرمایه‌های اجتماعی" است که به عنوان حلقه واسطی میان سرمایه‌های انسانی و مادی یک جامعه و با تعیین روابط حاکم بر اجتماع، سطح بهره‌وری برای کسب نتایج مطلوب‌تر را مشخص می‌کند. این فرآیند در حقیقت تقویت‌کننده حس با هم و برای هم بودن است و اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم اهمیت مدیریت صحیح فرهنگی در جامعه در برخی از موارد حتی بیشتر از نقش روابط‌عمومی‌هاست.

محمدی درباره حفظ شان و جایگاه نهاد روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی کشور نیز گفت: حفظ جایگاه روابط‌عمومی‌ها در محل استاندارد چارت‌های سازمانی یک اصل است ولی موضوع مهم در این خصوص حفظ جایگاه روابط‌عمومی در مقام مشاور اول رییس یا مدیر مجموعه است که باید بیش از پیش تقویت شود. در ضمن هر تغییر سازمانی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از نگرش مدیریتی حاکم بر آن سیستم نشأت می‌گیرد و صرف تأکید بر جایگاه حقوقی نهاد روابط‌عمومی، این نهاد را از آسیب حذف شدن و نادیده گرفته شدن نجات پیدا نمی‌کند و ذکر این نکته حایز اهمیت است که این مدیران روابط‌عمومی هستند که در مرکز تأثیرگذاری قرار گرفته‌اند و می‌توانند با عملکرد خود اهمیت این حوزه را بر رأس مجموعه‌ها عیان کنند.

چهارمین هفته روابط‌عمومی از 27 اردیبهشت‌ماه تا دوم خردادماه سال 1395 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دبیرخانه یا تماس تلفنی با شماره 88807453 سوالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94122415397
  • خبرنگار : 90136