جلوگیری از فعالیت تورگردانان غیرمجاز در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از جلوگیری از فعالیت تورگردانان فاقد کارت در این استان خبر داد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از جلوگیری از فعالیت تورگردانان فاقد کارت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «مریم سلمانیان» در جلسه هم‌اندیشی بین دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان سمنان اظهار کرد: افرادی که بدون کارت معتبر تورگردانی نسبت به برگزاری تور اقدام کنند، تحت تعقیب سیستم قضایی قرار می‌گیرند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را افزایش همکاری و هم‌اندیشی میان دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری و ساماندهی وضعیت راهنمایان دانست و گفت: بر اساس ماده سه آئین‌نامه راهنمایان، راهنمایان گردشگری موظفند زیر نظر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعالیت کنند.

سلمانیان خاطرنشان کرد: بر این اساس تورلیدرها باید از فعالیت مستقل و غیرقانونی خودداری و دفاتر خدمات مسافرتی نیز فرم خوداظهاری را تکمیل کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان این‌که دفاتر خدمات مسافرتی و تورلیدرها می‌توانند نقش مهمی در تأمین امنیت گردشگران خارجی داشته باشند، افزود: وجود امنیت، در میزان تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به کشورها نقش اساسی دارد و بر این اساس دفتر بررسی و همکاری با هدف ارتقای امنیت و تسهیل ورود گردشگران خارجی در استان سمنان راه‌اندازی شده است.

«بردیا شریفی»، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان نیز گفت: ساماندهی وضعیت تورگردانان می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان داشته باشد.

وی عدم شناخت راهنمایان توسط مأموران انتظامی و قرار نگرفتن راهنمایان تحت پوشش بیمه مسئولیت را از مشکلات راهنمایان گردشگری در استان سمنان دانست و پیشنهاد داد: در ایام نوروز سال 95 در استان سمنان راهنمای «آنکال» فعال و شماره تماس تمام راهنمایان موجود و به صورت 24 ساعته فعال باشند.

وی عدم بررسی و بازرسی مجدد تورهای ورودی به استان که دارای کد امنیتی هستند، را خواستار و یادآور شد: هم‌اکنون 26 دفتر خدمات مسافرتی و 60 راهنمای تور کارت‌دار و در حال در یافت کارت تورگردانی در استان سمنان فعالیت دارند.

شماری از تورگردانان نیز با بیان مشکلات و پیشنهادات خود برگزار نشدن تور بدون راهنمای کارت‌دار، انعقاد قرارداد کاری با راهنمایان و باز بودن اماکن تاریخی در روزهای جمعه و تعطیل را خواستار شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94122214078
  • خبرنگار :