بک مدرس دانشگاه با بیان اینکه جامعه ایران در حال مدرن شدن است، در این زمینه گفت: در جامعه مدرن هر شخصی نه تنها یک رسانه بلکه چندین رسانه است و تأثیرات رسانههای اجتماعی هم بسیار زیاد است؛ بر این اساس رسانه ملی باید به واقعیتهای اجتماعی نزدیک باشد و در مرز واقعیتها حرکت کند.
به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در نشست علمی با عنوان «بررسی رفتار انتخاباتی مردم در انتخابات هفتم اسفند 1394» که صبح روز یکشنبه - شانزدهم اسفند ماه - در سالن جلسات مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما برگزار شد، دکتر پرویز امینی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: کسانی که رأی مردم در انتخابات را تنها تعامل با جهان و یا رأی به اهداف خود تعبیر میکنند، در واقع رأی مردم را مصادره به مطلوب میکنند زیرا پایه اجتماعی رأی مردم در ایران بسیار متنوع است.
این استاد دانشگاه با بیان این مطلب افزود: کسانی که با علم سیاست آشنایی دارند میدانند با افکار عمومی چگونه رفتار کنند و معمولاً هم نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم میزنند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم ایران کمتر به دوگانههای سیاسی چپ و راست و یا اصلاحطلب و اصولگرا توجه دارند و بیشتر به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی خود هستند و جریانهای سیاسی جامعه هرکدام که بیشتر با بدنه زندگی مردم در ارتباط باشند موفق میشوند رأی مردم را به سمت خود جلب کنند.
دکتر امینی گفت: در حال حاضر سه گفتمان در جامعه ایران وجود دارد؛ اول، گفتمان توسعه با دو رویکرد درونزا و برونزا؛ دوم، گفتمان آزادی که توجه به آزادیهای فردی و عمومی دارد و سوم، گفتمان عدالت که معیشت را پیگیری میکند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه همه باید توجه کنند که جامعه ایران در حال مدرن شدن است و مدرنیته نیز اقتضائات و سیاستورزی خاص خود را دارد، افزود: در یک جامعه مدرن، فرهنگ، ارتباطات، منفعتطلبی و عقلابزاری کاربرد بیشتری دارد و جامعه ایرانی به ویژه شهرهای بزرگ در حال ورود به چنین فضایی هستند.
امینی گفت: در جامعه مدرن هر شخصی نه تنها یک رسانه بلکه چندین رسانه است و تأثیرات رسانههای اجتماعی هم بسیار زیاد است. بر این اساس رسانه ملی باید به واقعیتهای اجتماعی نزدیک باشد و در مرز واقعیتها حرکت کند.
این نشست با پرسش حاضران و پاسخ دکتر امینی پایان یافت.
انتهای پیام