/جشن سرنوشت/

پیش‌بینی مشارکت 85 درصدی مردم ایلام در انتخابات

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون حدود 55 درصد مردم این استان در انتخابات مشارکت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم این استان در انتخابات به 85 درصد افزایش یابد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون حدود 55 درصد مردم این استان در انتخابات مشارکت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم این استان در انتخابات به 85 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «محمدرضا مروارید» در جریان بازدید از شعب اخذ رأی و ستاد انتخابات حوزه انتخابیه دهلران با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات به وجود نیامده است، اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران عادی و مطلوب است.

وی در خصوص تمدید زمان برگزاری انتخابات افزود: تا این لحظه زمان برگزاری انتخابات تمدید نشده است و همان ساعت 18 است ولی امکان تمدید زمان از سوی وزارت کشور وجود دارد که از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

«امیدعلی سبزی» - فرماندار دهلران هم گفت: در این حوزه انتخابیه 197 شعبه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته‌شده و بیش از چهار هزار نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به وجود 133 هزار و 438 نفر واجد شرایط رأی دادن در این حوزه انتخابیه افزود: از این تعداد هفت هزار و 200 نفر رأی اولی هستند.

استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومترمربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رأی هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران درمجموع 531 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم این حوزه‌ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته‌شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.

38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94120704726
  • خبرنگار :