فرماندار زابل:

میزان مشارکت مردم در منطقه سیستان در انتخابات تاکنون بالای 60 درصد بوده است

فرماندار زابل گفت: براساس گزارشات داده شده توسط فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرایی، تا کنون میزان مشارکت در منطقه سیستان خوب ارزیابی شده است.

فرماندار زابل گفت: براساس گزارشات داده شده توسط فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرایی، تا کنون میزان مشارکت در منطقه سیستان خوب ارزیابی شده است.

هوشنگ ناظری در گفت‌وگو باخبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان این‌که تعداد افراد واجدالشرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات، درکل منطقه سیستان 275 هزار نفراست، تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن را در شهر زابل، 124 هزار نفر اعلام کرد.

وی تعداد رأی اولی‌ها درمنطقه سیستان را، 19هزار و صد نفر و رأی اولی‌های شهر زابل را 8هزار و 610 نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: تا کنون در منطقه سیستان 140 هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرده‌اند که از آمار اعلام شده، 47 هزار نفر در شهر زابل و الباقی مربوط به سایر مناطق حوزه انتخابی سیستان بوده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان میزان مشارکت مردم در امر انتخابات را تا لحظه ارسال خبر، 60 درصد عنوان کرد و افزود: میزان مشارکت، با توجه به هجوم افراد در ساعات پایانی و در صورت تمدید مجدد بعد از ساعت 21 پس از پایان رأی گیری مشخص خواهد شد، ولی در مجموع حضور مردم نشان دهنده درک عمیق سیاسی مردم بوده است.

وی ادامه داد: درکل حوزه سیستان 305 شعبه اخذ سیار و ثابت در نظرگرفته شده که از این تعداد 101 شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان زابل می‌باشد و حدود 5 هزار نفر درسطح منطقه سیستان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

فرماندار ویژه زابل، درپاسخ به این سئوال که آیا امکان دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر؟ افزود: براساس قانون یک چهارم رای را باید نفراول از کل افراد شرکت کننده در انتخابات اخذ نماید اگر کمتر از این تعداد باشد به دور دوم کشیده می‌شود ولی اگر یک نفر این تعداد آراء را اگر اخذ کرد و نفر دوم نتوانست اخذ کند نفر اول تأیید، و نفر دوم به مرحله دوم کشیده خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94120704716
  • خبرنگار :