«جشن سرنوشت»

528 هزار نفر تاکنون در کردستان رای خود را به صندوق انداخته‌اند

استاندار کردستان گفت: براساس آمار رسیده از صندوق‌های آنلاین، تاکنون بیش از 528 هزار نفر در استان کردستان رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

استاندار کردستان گفت: براساس آمار رسیده از صندوق‌های آنلاین، تاکنون بیش از 528 هزار نفر در استان کردستان رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی، امشب(7 اسفند) در محل ستاد انتخابات استان کردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان از ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور در یک هزار و 197 شعبه اخذ رای در استان آغاز شد.

وی افزود: از ساعات اولیه رای گیری، حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رای را شاهد بودیم و هم اکنون نیز پس از بازدید از شعبه‌های اخذ رای، همچنان حضور چشمگیر مردم مشاهده می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: بر اساس قانون، زمان ثابت رای گیری 10 ساعت می‌باشد که در صورت استقبال مردم، با نظر وزیر کشور تمدید می‌شود.

وی افزود: ابتدا تا ساعت 20 امشب و هم اکنون نیز تا ساعت 21 رای گیری تمدید شده است و در صورت نیاز، به صورت مجدد نیز تمدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس شمارش صندوق‌های آنلاین تاکنون، بیش از 528 هزار نفر در استان کردستان در انتخابات شرکت کرده‌اند که رقم قابل توجهی است که با احتساب آمار صندوق‌های سیار، این میزان بسیار بیشتر از این میزان خواهد شد.

زاهدی تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ حادثه‌ای که فرآیند انتخابات و رای گیری را در استان با مختل مواجه کند، گزارش نشده است.

وی در رابطه با زمان اعلام نتایج رای گیری نیز، اعلام کرد: نتیجه آرا پس از این‌که در حوزه اصلی مرکز انتخابیه صورت جلسه شد، به ستاد انتخابات کشور ارسال شده و به صورت رسمی اعلام می‌شود.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: احتمال ورود انتخابات به دور دوم در برخی از حوزه‌ها وجود دارد که در صورت رسیدن به مرحله دوم، انتخابات بر اساس قانون یک ماه پس از تایید نهایی شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94120704714
  • خبرنگار :