تعجب صداوسیما از اظهارات یک نماینده مجلس

در پی ادعای سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی درباره افزایش 35 درصدی بودجه صداوسیما، روابط‌ عمومی رسانه ملی با ابراز تعجب از ادعای مطرح شده، آن را نمونه‌ای از اظهارنظرهای ناشی از کم‌اطلاعی دانست.

در پی ادعای سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی درباره افزایش 35 درصدی بودجه صداوسیما، روابط‌ عمومی رسانه ملی با ابراز تعجب از ادعای مطرح شده، آن را نمونه‌ای از اظهارنظرهای ناشی از کم‌اطلاعی دانست.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا،‌ روابط عمومی سازمان صداوسیما با انتشار مطلبی نوشته است:

«در حالی که در یک ماه اخیر در بسیاری از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها از افزایش یک درصدی بودجه سازمان صداوسیما سخن گفته شده و دو هفته پیش نیز رییس رسانه ملی در گفتگو با روزنامه جام‌جم با انتقاد از افزایش یک درصدی بودجه صداوسیما آن را ناشی از نگاه غیر ملی دانسته است، نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفت‌وگو با سایت خانه ملت از افزایش 35 درصدی بودجه صداوسیما در سال آتی خبر داده و آن را منطقی اعلام کرده است!

ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس مدعی شده است که بودجه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سال جاری 1002 میلیارد و 336 میلیون تومان مقرر شده بود و در سال 1395 نیز به 1335 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است!

باید پرسید که چگونه سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس که با‌لطبع باید بیش از نمایندگان دیگر در جریان اخبار و گزارش‌های مرتبط با رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باشد تا این حد دچار خطای محاسباتی شده که افزایش یک درصدی را به 35 درصد رسانده است!

جهت اطلاع ایشان که نگاهی واقع‌بینانه به بودجه رسانه ملی ندارند، عرض می‌شود که سهم دولت در لایحه بودجه سال 1395 درخصوص صداوسیما نسبت به سال گذشته فقط 28/1 درصد رشد داشته است و این در حالی است که دولت به صورت یکطرفه سازمان را مکلف کرده است، درآمد خود را (25) درصد افزایش دهد. در واقع در سال‌های اخیر، سهم دولت نسبت به بودجه رسانه ملی در حال کاهش و سهم درآمدهای سازمان در بودجه، از محل پخش آگهی‌های تبلیغاتی در حال افزایش است. در واقع توجه به این نکته حائز اهمیت می‌باشد که سازمان مکلف شده 53 درصد از کل بودجه پیش‌بینی شده را رأساً تأمین نماید، حال آنکه اولاً رسانه به عنوان نهاد حاکمیتی غیرانتفاعی، هیچ تکلیفی به تأمین بودجه خود از طریق پخش آگهی تبلیغاتی ندارد، در ثانی نرخ رشد سهم دولت در اعتبارات دیگر دستگاه‌های فرهنگی در سال 95 افزایش قابل توجهی داشته است که این سهم برای رسانه ملی هیچ است. در واقع اعلام می‌کنیم که؛ افزایش یک درصدی بودجه صداوسیما در مقایسه با افزایش بیش از 40 درصدی بودجه برخی از بخش‌های فرهنگی کشور بسیار ناچیز و نگران‌کننده است. بدون شک این کاهش بودجه بر سیاست‌های سازمان صداوسیما در رقابت با رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94120302129
  • خبرنگار :

برچسب‌ها