«پایان خوش» هانکه در جشنواره فیلم برلین

فیلم جدید «میشائیل هانکه» کارگردان صاحب‌نام اتریشی در بازار جشنواره فیلم برلین (بازار فیلم اروپا) به خریداران عرضه شد.

فیلم جدید «میشائیل هانکه» کارگردان صاحب‌نام اتریشی در بازار جشنواره فیلم برلین (بازار فیلم اروپا) به خریداران عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری دانجشویان ایران (ایسنا)،‌ «پایان خوش» جدیدترین ساخته «میشائیل هانکه» فیلمساز پرافتخار اتریشی است که قرار است از تابستان سال جاری میلادی در مناطق شمالی فرانسه مقابل دوربین برود.

این فیلم اولین ساخته «هانکه» پس از فیلم «عشق» است که در سال 2012 موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن و اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان شد و در گیشه جهانی نیز به فروش 34 میلیون دلار دست یافت.

«پایان خوش» روایتگر داستان خانواده‌ای بورژوازی است که چشمان خود را به آنچه در جهان اطرافشان می‌گذرد، بسته‌اند.

در حالی که رسانه‌های فرانسوی از تمرکز داستان فیلم جدید «هانکه» بر بحران مهاجرت در اروپا خبر داده‌اند اما «مارگارت منگوز» تهیه کننده قدیمی فیلم‌های «هانکه» معتقد است ابعادی از خط داستانی فیلم به بحران مهاجرت و پناهندگی می‌پردازد اما این موضوع تمرکز اصلی فیلم نیست.

قرار است در این فیلم «ایزابل هوپرت» و «ژان لوئی تیرینتینان» مقابل دوربین «میشائیل هانکه» بروند که هر دو در فیلم «عشق» نیز بازیگران اصلی بودند.

«میشل هانکه»، کارگردان سرشناس و پرافتخار اتریشی تاکنون جوایز فراوانی بهترین کارگردانی جشنواره کن، پنج جایزه فیلم اروپا برای فیلم «پنهان» (2005)، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی، دو نامزدی اسکار، نخل طلای کن و پنج جایزه سینمایی فیلم اروپا برای «ربان سفید» (2009) و همچنین نخل طلای کن و چهار جایزه فیلم اروپا را برای فیلم «عشق» در سال 2012 کسب کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94112415196
  • خبرنگار : 71454