«موستانگ» بهترین فیلم جوایز لومیر فرانسه شد

فیلم نامزد اسکار «موستانگ» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از بیست‌و یکمین دوره جوایز معتبر سینمایی «لومیر» فرانسه شد.

فیلم نامزد اسکار «موستانگ» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از بیست‌و یکمین دوره جوایز معتبر سینمایی «لومیر» فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «موستانگ» به کارگردانی «دنیز گامز ارگوون» که یکی از نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی است، با غلبه بر «دیپان» برنده نخل طلای 2015 ساخته «ژاک آئودیار»، «مارگاریت» به کارگردانی «اولیویر دلبوس» و «سال‌های طلایی من» ساخته «آرنائود دسپلچین» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از بیست‌و یکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه شد.

فیلم «موستانگ» که جایزه بهترین فیلم اول جوایز لومیر را نیز کسب کرد، داستان زندگی پنج خواهر را روایت می‌کند که برای عدم ازدواج بر اساس عقاید پدر سنتی‌اشان تلاش می‌کنند.

«موستانگ» در چهل و یکمین دوره جوایز معتبر سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه نیز در 9 بخش نامزد کسب جایزه است.

همچنین «آرنائود دسپلچین» برای ساخت فیلم «سال‌های طلایی من» جایزه بهترین کارگردانی جوایز لومیر 2016 را به خانه برد و در بخش بهترین بازیگری زن و مرد نیز به ترتیب «کاترین فورت» برای بازی در فیلم «مارگریت» و «وینست لیندون» برای نقش‌آفرینی در فیلم «مرد» موفق به کسب جایزه شدند.

به گزارش ورایتی، فیلم «بسیار دوست‌داشتنی» به کارگردانی «نبیل عیوش» از مراکش نیز جایزه بهترین فیلم فرانسوی‌زبان خارجی را کسب کرد.

جوایز فیلم «لومیر» فرانسه که هر ساله برای تجلیل از برترین آثار سینمایی فرانسوی زبان از سوی انجمن مطبوعات بین‌المللی در پاریس و توسط موسسه فیلم «لومیر» برگزار می‌شود، همتای جوایز گلدن گلوب است که هر ساله از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار می‌شود.

سال گذشته فیلم «تیمبوکتو» ساخته «عبدالرحمان سیساکو» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز سینمایی لومیر فرانسه شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94112013403
  • خبرنگار : 71454

برچسب‌ها