غلامرضا جعفری خبر داد

برگزاری مسابقات بین المللی کشتی گورش در گلستان

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی از برگزاری رقابتهای بین‌المللی کشتی گورش در استان گلستان خبر داد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی از برگزاری رقابتهای بین‌المللی کشتی گورش در استان گلستان خبر داد.

غلامرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مسابقات بین المللی کشتی گورش (کشتی ترکمنی) یا همان کشتی با شال 16 بهمن با حضور شش تیم (سه تیم خارجی و 3 تیم داخلی) شامل تیم های خارجی ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان و سه تیم منتخب از ایران در شهرستان گمیشان استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی درباره دلیل برگزاری این رقابتها در ایران افزود: این ورزش رشته ای برای قوم غیور ترکمن است و کشور ترکمنستان هم قصد دارد تا این رشته را در بازی های آسیایی میانه در سال 2017 وارد بازیها کند چرا که کشور میزبان بازیها می تواند یک رشته را به دلخواه وارد کند. آنها قصد دارند از توان خودشان در این رشته به خوبی استفاده کنند و به همین خاطر می‌خواهند این رشته را بیشتر گسترش دهند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی ومحلی با اشاره به این که ورزشکاران ایران هم در این بخش توانایی و مهارت خوبی دارند گفت: سعی می‌کنیم تا با استفاده از موقعیت بوجود آمده هم در میادین بین المللی موفقیت کسب کنیم و هم بتوانیم تفکر ارزشی و توانایی بالای ایرانی ها را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه حکم فردین معصومی کشتی گیر باسابقه تیم ملی ایران را به عنوان سرپرست انجمن کشتی گیله مردی صادر کرده است گفت: تصمیم گرفتم کشتی گیر سابق ایران و قهرمان نام آشنای کشتی ایران را به عنوان سرپرست انجمن کشتی گیله مردی منصوب کنم تا در این بخش شاهد یک جهش خاص باشیم. او به خوبی با این رشته آشنا است و می تواند در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

جعفری در مورد برگزاری لیگ هفت سنگ هم گفت: این لیگ 26 و 27 بهمن در استان کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94111308219
  • خبرنگار :