"ظرف 19 ماه، داعش 3895 تن را در سوریه به قتل رسانده است"

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در 19 ماه گذشته 3895 تن از جمله 78 کودک را در سوریه به قتل رسانده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در 19 ماه گذشته 3895 تن از جمله 78 کودک را در سوریه به قتل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی که امروز (شنبه) منتشر کرد، آورده است، در میان قربانیان این گروه تروریستی 2214 شهروند از جمله 78 کودک و 116 زن وجود دارند و مابقی از سربازان دولتی و مسلحان وابسته به دولت سوریه و یا از اعضای این گروه تروریستی هستند.

این مرکز در گزارش خود تاکید کرده است، اتهاماتی که اعضای گروه تروریستی داعش متوجه قربانیان خود کرده و بر اساس آن اتهامات این افراد را اعدام کرده‌اند، شامل الحاد، همکاری با دولت سوریه، جاسوسی برای دولت دمشق، ارتباط و همکاری با جبهه النصره، تلاش برای جدایی و دیگر اتهامات است.

طبق این گزارش، بیشتر این اعدام‌ها در شهر رقه،‌پایگاه اصلی داعش در سوریه و سپس در شهرهای دیر الزور، ریف دمشق، حلب، حسکه و حمص اجرا شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین آورده است که در اثر حملات روسیه از زمان آغاز عملیات آن در سوریه از 30 سپتامبر تاکنون 965 عضو داعش و 1233 تن دیگر از گروه‌های مسلح و جبهه النصره و افراد مسلح با تابعیت‌های خارجی و عربی کشته‌ شده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94111006113
  • خبرنگار : 71496