روزشمار فوتبال ایران – 8 بهمن

روزشمار فوتبال/ جایزه بازی جوانمردانه برای متوسل‌زاده و مصاحبه جنجالی مجیدی

پنج سال پیش و در چنین روزی امین متوسل زاده جایزه بازی جوانمردانه جهان را در لوزان سوییس دریافت کرد.

پنج سال پیش و در چنین روزی امین متوسل زاده جایزه بازی جوانمردانه جهان را در لوزان سوییس دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، در روزشمار 8 بهمن فوتبال ایران و در سال 89، امین متوسل زاده در مراسمی در لوزان سوئیس، به عنوان نفر اول بازی جوانمردانه معرفی شد. ورزشکاری در رشته دوومیدانی از کشور لیتوانی و کشتی‌گیری از چین به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند و به سه ورزشکار دیگر نیز دیپلم افتخار داده شد.

در 8 بهمن 89، فرهاد مجیدی اظهاراتی جنجالی علیه مدیرعامل وقت استقلال داشت. او با بیان اینکه "علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت استقلال در تماسی که با دوستش داشته او را به کم کاری متهم کرده است"، گفت: پس از چندین سال بازی کردن در استقلال که با تمام وجود بازی کردم؛ این جواب من نبود که به من تهمت بی‌تعصبی می زنند. برای من استقلال، هوادارانش و عشقی که به این تیم دارم مهم است، چرا که هر چه دارم از استقلال است. واقعا متاسفم که این مساله را می‌شنوم. من با پارگی20 سانتی‌متری پایم برای استقلال بازی کردم، پس چطور می‌توانم در کار تیمم بگذارم؟ چطور می‌توانم در کار تیمی که کاپیتانش خودم هستم بگذارم؟! باید به حال این فوتبال تاسف خورد که عده‌ای برای رسیدن به اهداف‌شان می‌خواهند همه را قربانی کنند، اکنون هم بازی نمی‌کنم تا خیال آقایان راحت شود. من در فضایی که به من تهمت بی تعصبی می زنند بازی نمی کنم."

در 8 بهمن 82، مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن هامبورگ در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان برترین فوتبالیست آسیایی شاغل در اروپا انتخاب شد.

وحید هاشمیان بازیکن بوخوم نیز در رتبه ششم قرار گرفت.

در 8 بهمن 87 نیز، فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان فهرست 414 نفره برترین دروازه‌بان‌های جهان را بین سال‌های 1888 تا 2008 اعلام کرد که در این رده بندی بهرام مودت (107)، ناصر حجازی (113)، احمدرضا عابدزاده (139)، رضا قفل‌ساز (208)، آرمناک پطروسیان (308) و محمدرضا مهربانی (350) نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94110804945
  • خبرنگار : 71536

برچسب‌ها