مدیر انجمن دوستی ایران و اتریش با ابراز خرسندی از برطرف شدن تحریمهای ظالمانه علیه ایران، از آمادگی و تمایل گسترده گردشگران اتریشی برای سفر به کشورمان خبر داد.
به گزارش ایسنا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به همراه نمایندگان صنعت گردشگری کشور با حضور در دوازدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی گردشگری FERIEN وین، ظرفیتها و جاذبههای بیشمار ایران را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.
در این دوره از نمایشگاه که از 24 تا 27 دی ماه 1394 در وین برگزار شد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برای نخستین بار در کنار بیش از 750 شرکت کننده از 70 کشور جهان حضور داشت.
در آخرین روز نمایشگاه گردشگری وین، «مرتضی حاجی»، رییس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور در غرفه ایران، ضمن بازدید از نمایشگاه به گفتوگو با شرکت کنندگان ایرانی پرداخت و پیشنهادات خود را در راستای حضور قدرتمند در بازار گردشگری اتریش، مطرح کرد.
وی در ادامه در دیدار با وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش، خواستار انجام هماهنگی و همکاریهای لازم به منظور راهاندازی نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران در وین شد.
حاجی همچنین در نشستی که در محل پاویون غرفه ایران برگزار شد، با «آسلاون»، مدیر انجمن دوستی ایران و اتریش به بحث و تبادل نظر درباره گسترش همکاریهای فیمابین پرداخت.
«آسلاون»، با ستایش فرهنگ و تمدن ایرانیان، خواستار برقراری ارتباط بیشتر با ایران در حوزه فرهنگ و گردشگری شد.
رییس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با تأکید بر توسعه مناسبات گردشگری ایران و اتریش، از نمایشگاه گردشگری وین به عنوان مکانی مناسب برای برقراری ارتباط گردشگری و فرهنگی میان دو کشور یاد کرد و در ادامه به تشریح سیاستهای گردشگری ایران و همچنین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پرداخت.
همزمان با این ملاقات، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و معرفی شیرینیها و چای ایرانی، علاقمندان زیادی را به سوی غرفه ایران هدایت کرد. در غرفه ایران که به مساحت 49 متر مربع در این نمایشگاه برپا شد، چهار آژانس مسافرتی ظرفیت ها و بسته های سفر را ارائه کردند و کارگاه صنایع دستی قلمزنی نیز به عنوان هنر سنتی ایرانی برگزار و با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.
نمایشگاه FERIEN یک رویداد بینالمللی در حوزه تعطیلات، سفر و تفریح شناخته میشود که در هر دوره میزبان بیش از 100هزار بازدیدکننده و هزاران نفر از کارشناسان صنعت گردشگری است.
شناخت و بررسی کمپینهای بازاریابی و توسعه بازارهای جدید گردشگری، جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری، آشنایی شرکتهای فعال در این حوزه با یکدیگر، ارائه مشاوره به علاقهمندان و بازدیدکنندگان در رابطه با سفر و همچنین برگزاری سخنرانیهای مفید و مرتبط با موضوع گردشگری از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار میرود.
انتهای پیام