ظرف 72 ساعت آینده داعش و النصره جنوب دمشق را تخلیه می‌کنند

منابعی آگاه از احتمال اجرای توافقنامه عقب‌نشینی دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در جنوب دمشق ظرف سه روز آتی خبر دادند.

منابعی آگاه از احتمال اجرای توافقنامه عقب‌نشینی دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در جنوب دمشق ظرف سه روز آتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در گفتگو با روزنامه "الوطن" سوریه از احتمال اجرای توافقنامه عقب‌نشینی دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در جنوب دمشق ظرف 72 ساعت آتی خبر دادند اما از ارائه سایر جزئیات آن به دلیل حساسیت اوضاع این منطقه خودداری کردند.

این منابع اعلام کردند که ورود افراد مسلح شهر الحجر الاسود و اردوگاه یرموک به شهرهای یلدا، ببیلا و بیت سحم به منظور تحویل گرفتن خط جبهه از داعش و فراهم کردن مقدمات خروج اعضای این گروه تروریستی هرگز بر تلاش‌های دولت دمشق برای کنترل دوباره منطقه و بازگرداندن ساکنان بومی آن تاثیری نخواهد گذاشت.

برخی منابع نیز گزارش دادند که گروهی از شبه‌نظامیان ارتش آزاد روز یکشنبه به منظور تحویل گرفتن خط جبهه از داعش و فراهم کردن مقدمات خروج این گروه تروریستی از شهر وارد منطقه شدند.

دیگر منابع آگاه در گفتگو با روزنامه الوطن از آمادگی‌ها برای خروج گروه‌های تروریستی مسلح و آمادگی گروه‌های فلسطینی برای جایگزینی آنها خبر دادند.

از بیش از یک سال قبل در شهرهای یلدا، ببیلا و بیت سحم توافقنامه‌های آشتی ملی میان طرف‌های مربوطه و افراد مسلح به امضا رسیده است.

منابع یاد شده افزودند: احتمال دارد نیروهایی از ارتش آزاد با تفاهم‌هایی که با طرف‌های مربوطه انجام داده‌اند به شهرهای الحجر و یرموک وارد شوند. گروه‌های مسلح از یک هفته قبل تماس‌هایی با شهرهای یلدا، ببیلا و بیت سحم داشته و ضمانت‌هایی مبنی بر ممانعت از نفوذ شبه نظامیان به این مناطق ارائه کردند.

طبق اظهارات این منابع، جبهه النصره در اردوگاه یرموک سرسختی بسیاری نشان می‌دهد و این گروه تروریستی مستقر در جنوب دمشق در بیانیه روز یکشنبه خود، با توافقنامه جنوب دمشق اعلام مخالفت کرده و دیگر گروه‌های تروریستی را به اتحاد برای مقابله با "این طرح‌های کشنده" دعوت کرد.

از سوی دیگر، عملیات تبادل زندانیان بین جیش الاسلام و داعش در حومه جنوبی دمشق و جنوب دمشق انجام شد که طبق آن داعش 11 تن را مقابل آزادی 11 تن از اعضایش توسط جیش الاسلام آزاد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102816862
  • خبرنگار : 71496