با اشاره به بیانات اخیر رهبری؛

حیدرپور: رعایت حق‌الناس در انتخابات باعث تقویت فضای همدلی و همگرایی می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که رعایت حق‌الناس در انتخابات باعث تقویت فضای همدلی و همگرایی مردم برای شرکت پرشور در انتخابات می‌شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که رعایت حق‌الناس در انتخابات باعث تقویت فضای همدلی و همگرایی مردم برای شرکت پرشور در انتخابات می‌شود.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم رعایت حق‌الناس در انتخابات گفت: با توجه به حضور پرشور مردم در تمامی انتخابات‌ و رخ دادن این حماسه در این دور از انتخابات لازم است که مجریان انتخاباتی این اطمینان را به مردم بدهند که تمام مراحل برگزاری انتخابات به صورت دقیق و صحیح برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با عنایت به اینکه باید افراد شایسته برای انجام وظیفه در چارچوب قوانین و مقررات نظام وارد مجلس شوند، شورای نگهبان به عنوان نهاد نظارتی و هیات‌های اجرایی به عنوان برگزار کنندگان انتخابات باید بتوانند به بهترین نحو افراد ذی‌صلاح را برای انتخاب نهایی به جامعه معرفی کنند که این حق مردم است.

به گفته حیدرپور، در چنین مکانیزمی کاندیداهای تایید صلاحیت شده باید به قانون تمکین کرده و در نهایت به رای مردم احترام بگذارند چرا که رای مردم حق‌الناس است.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مردم در انتخابات باعث دلگرمی و امیدبخشی مردم می‌شود گفت که در چنین شرایطی مردم به بهترین نحو در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر دوری از رفیق بازی در ارائه لیست‌های انتخاباتی گفت: لیست‌های انتخاباتی باید نشان‌دهنده دغدغه آن جناح از رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم باشد نه اینکه بر اساس منافع باندی و گروهی تهیه شده باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94101609220
  • خبرنگار : 71234