مقتدی صدر: اعدام کردن شیخ نمر شبیه اقدامات داعشی‌های پست است

رهبر جریان صدر عراق امروز (شنبه) خواهان برگزاری تظاهرات خشم در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر شد و اعدام این عالم برجسته عربستانی را اقدامی شرم آور توصیف کرد.

رهبر جریان صدر عراق امروز (شنبه) خواهان برگزاری تظاهرات خشم در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر شد و اعدام این عالم برجسته عربستانی را اقدامی شرم آور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای عنوان داشت: تروریسم با حکام و پادشاهان و حمایت بین المللی برخی از کشورهای استعماگر و استکباری غرب که همچنان حامی ظلم و جنگ‌ها در تمامی اقصی نقاط کشورهای جهان سوم هستند، دست به دست هم دادند تا نور دیگری از نور مذهب خاموش شود، با توجه به این که این شخص از شخصیت‌های برجسته و رهبری از رهبران مذهب بود و این شخص شهید شیخ نمر النمر بود که توسط گروه کسانی که به دولت عربستان پناه می‌برند و با پوشش برخی از افراد منسوب به آنها با شمشیر اعدام شد که اعدام وی شبیه به اقدامات داعشی‌های پست است.

وی افزود: من از محبان صلح در عراق و پیروان اهل بیت می‌خواهم تا در مقابل مقرها و بخش‌های وابسته به عربستان تظاهرات خشم برگزار کنند.

مقتدی صدر نه تنها از شیعیان عربستان بلکه از شیعیان تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا برای دادن پاسخ ولو با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شجاعانه رفتار کنند تا مانعی در مقابل ظلم و تروریسم دولتی در آینده باشند.

وی همچنین با درخواست از دولت عراق برای خودداری از گشودن سفارت عربستان در عراق، عنوان داشت: در عراق جایی برای ظلم نیست.

مقتدی صدر با درخواست از سازمان همکاری کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب برای آنکه این اقدام شرم آور را محکوم کنند، تاکید کرد که سازمان‌های بین المللی نیز نباید بدون واکنش در مقابل این ظلم سیستم مند علیه اقلیت‌ها و ستم‌دیدگان بمانند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94101206538
  • خبرنگار : 71457

برچسب‌ها